DILF
  • Om DILF
  • Arrangementer
  • Medlemskab
  • Publikationer
  • Job & Rekruttering
  • Annoncering
  • Kontakt
  • Login

Vedtægter

Dansk Indkøbs- og Logistik Forum (stiftet i 1962)

1.  Navn og hjemsted
Foreningens navn er: DILF – Dansk Indkøbs- og Logistik Forum. Foreningens hjemsted er Københavns Amt.

2.  Formål og virke
Stk. 1. Foreningens formål er, ud fra et helhedssyn, at øge interessen for indkøb, logistik og beslægtede områder og højne standarden inden for disse områder i den private og den offentlige sektor.

Stk. 2. Formålet søges fremmet bl.a. ved:

  1. at afholde medlemsmøder med foredrag og erfaringsudveksling.
  2. at afholde kurser og konferencer.
  3. at arbejde for uddannelse og specialundervisning.
  4. at etablere studiekredse og erfa-grupper,
  5. at udbrede kendskab til faglitteratur.
  6. at etablere kontakt med beslægtede organisationer i ind- og udland
  7. at skabe debat gennem medierne.

Stk. 3. Foreningens aktiviteter kan udøves af foreningen selv eller gennem selskaber – helt eller delvist – ejet af foreningen.

3.  Internationalt samarbejde
Foreningen kan være medlem af relevante internationale organisationer.

4.  Medlemskab
Stk. 1. Som medlemmer kan alle med interesse for indkøb, logistik eller beslægtede områder optages.

Stk. 2. Anmodning om optagelse skal være skriftlig.

Stk. 3. Generalforsamlingen kan, efter indstilling fra bestyrelsen, udnævne personer, der har ydet en særlig fortjenstfuld indsats for foreningen, til æresmedlemmer.

5.  Udmeldelse – ophør ved restance
Stk. 1. Udmeldelse kan kun ske skriftligt, enten senest en måned efter modtagelsen af kontingentopkrævningen for det pågældende regnskabsår med virkning fra dettes begyndelse eller inden regnskabsårets slutning med virkning for det kommende regnskabsår.

Stk. 2. Er medlemskontingentet ikke indgået efter, at der er foretaget 2 påkrav og efter, at der er hengået én måned siden 2. påkrav, ophører medlemskabet.

6.  Eksklusion
Bestyrelsen kan ekskludere et medlem, der handler imod foreningens interesser. Bestyrelsens beslutning kan, af det pågældende medlem, indbringes for den nærmest påfølgende ordinære generalforsamling eller senest 6 måneder efter eksklusionen begæret ekstraordinær generalforsamling, der træffer endelig afgørelse i sagen. Det ekskluderede medlem har ved denne lejlighed møde- og taleret.

7.  Generalforsamling
Stk. 1. Generalforsamlingen er foreningens øverste myndighed.

Stk. 2. Ordinær generalforsamling afholdes hvert år inden for tidsrummet 1. april – 31. maj.

Stk. 3. Den ordinære generalforsamlings dagsorden skal omfatte:

  1. valg af dirigent.
  2. beretning for det forløbne år.
  3. forelæggelse af det reviderede regnskab for det forløbne år.
  4. indkommende forslag
  5. forelæggelse af forslag til budget for det pågældende regnskabsår.
  6. valg af:
    – formand.
    – 2-5 medlemmer, jf 8., stk. 6.
  7. valg af revisor.
  8. eventuelt.

Stk. 4. Forslag skal, for at blive behandlet på den ordinære generalforsamling, være bestyrelsen i hænde senest den 28. februar. De(t) skal optages under punkt 4 på dagsordenen.

Stk. 5. Hvert medlem har én stemme på generalforsamlingen, uanset om medlemmet er en fysisk eller juridisk person. En juridisk persons stemmeret på generalforsamlingen udøves af en af medlemmet dertil delegeret person.

Stk. 6. Ekstraordinær generalforsamling afholdes på bestyrelsens foranledning eller på skriftlig anmodning fra mindst 25 medlemmer, såfremt der er under 100 medlemmer, dog kun 1/4 af samtlige medlemmer.

Stk. 7. På en ekstraordinær generalforsamling kan kun behandles de(t) forslag, der har foranlediget dens indkaldelse.

Stk. 8. Indkaldelse til en generalforsamling skal foretages med mindst 3 ugers varsel. Indkaldelsen skal indeholde dagsorden samt meddelelse om afgående bestyrelsesmedlemmer og bestyrelsens forslag til valg af formand og øvrige nye bestyrelsesmedlemmer. Indkaldelsen skal være skriftlig og sendes til hvert enkelt medlem eller optages i foreningens eventuelle medlemsblad.

Stk. 9. Beslutninger på en generalforsamling træffes ved simpel, absolut majoritet. Dog kræves til vedtægtsændringer 2/3 af de afgivne stemmer.

Stk. 10. Der kan stemmes ved fuldmagt gennem et andet medlem. Hvert medlem kan dog kun have én fuldmagt, der alene gælder for den først følgende generalforsamling.

8.  Bestyrelsen
Stk. 1. Foreningen ledes af en bestyrelse på 4-6 personer. Bestyrelsen kan have en vakant bestyrelsespost.

Stk. 2. Generalforsamlingen vælger bestyrelsens formand og 3-5 andre bestyrelsesmedlemmer.

Stk. 3. I tilfælde af et bestyrelsesmedlems varige forfald beslutter bestyrelsens resterende medlemmer, om de vil fortsætte alene eller supplere sig med et andet medlem indtil den kommende generalforsamling.

Stk. 4. Formanden er på valg hvert år. For de andre bestyrelsesmedlemmer afgår halvdelen hvert år, første gang efter lodtrækning. Genvalg kan finde sted.

Stk. 5. Bestyrelsen konstituerer sig selv med en næstformand.

Stk. 6. Bestyrelsen holder møde, så ofte formanden eller 2 af dens medlemmer ønsker det.

Stk. 7. Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst halvdelen er til stede, herunder formanden eller næstformanden.

Stk. 8. Formanden eller, i hans forfald, næstformanden leder møderne. Beslutningerne træffes ved simpel, absolut majoritet. I tilfælde af stemmelighed er mødelederens stemme afgørende.

Stk. 9. Bestyrelsen skal ikke betale kontingent. Den kan aflønnes, hvis generalforsamlingen efter forslag træffer beslutning herom på en ordinær generalforsamling. Sådant forslag behandles under dagsordenens punkt 4, jfr. 7, stk. 3.

Stk. 10. Bestyrelsen kan nedsætte udvalg og ansætte medarbejdere.

9.  Regnskabet
Stk. 1. Regnskabet følger kalenderåret.

Stk. 2. Regnskabet føres og afsluttes samt revideres af foreningens revisor senest den 15. maj. Det af revisor reviderede og underskrevne regnskab forelægges bestyrelsen til underskrift inden generalforsamlingen.

Stk. 3. Generalforsamlingen vælger for ét år ad gangen en statsautoriseret revisor.

10.  Tegningsret
Foreningen tegnes af formanden og, i hans forfald, af næstformanden sammen med et yderligere medlem af bestyrelsen.

11.  Kontingent
Stk. 1. Kontingentet fastsættes af bestyrelsen inden udgangen af december for det kommende regnskabsår.

Stk. 2. Bestyrelsen kan, i særlige tilfælde, bevilge hel eller delvis fritagelse for kontingentbetaling.

12.  Opløsning
Stk. 1. Foreningen kan kun opløses, hvis forslag herom på en ordinær generalforsamling opnår mindst 3/4 af de afgivne stemmer, og hvis forslaget herefter på en ekstraordinær generalforsamling, der skal afholdes senest 6 uger derefter, på ny opnår mindst 3/4 af de afgivne stemmer.

Stk. 2. I tilfælde af opløsning tilfalder foreningens formue handelshøjskolerne i København og Århus til lige deling og til anvendelse på en måde, der er i overensstemmelse med foreningens formål.

Vedtaget den 15. februar 1962.
Ændringer vedtaget den 29. april 1965. 
Yderligere ændringer vedtaget den 12. maj 1969.
Yderligere ændringer vedtaget den 21. april 1971.
Yderligere ændringer vedtaget den 29. april 1974.
Yderligere ændringer vedtaget den 14. april 1977.
Yderligere ændringer vedtaget den 16. april 1980.
Yderligere ændringer vedtaget den 20. april 1988.
Yderligere ændringer vedtaget den 30. april 1990.
Yderligere ændringer vedtaget den 21. april 1992.
Yderligere ændringer vedtaget den 14. april 1993.
Yderligere ændringer vedtaget den 23. april 1998.
Yderligere ændringer vedtaget den 10. august 2009.
Yderligere ændringer vedtaget den 14. december 2015.

 

DILF er Danmarks største netværk inden for supply chain management, procurement og logistics. Vi tager hånd om dine kompetencer og dit faglige netværk.

  • Dansk Indkøbs- og Logistik Forum
  • Vesterbrogade 149, bygning 9, 1. sal
  • 1620 København V
  • Telefon: +45 3321 1666
  • E-mail: mail@dilf.dk
  • Medlemskaber hos DILF
  • Job & Rekruttering
  • Kontakt
  • Om DILF
  • Medlemsbetingelser
  • Generelle Betingelser

Copyright © 2023 DILF

Denne spændende side er kun for medlemmer af DILF

Hvis du allerede er medlem, kan du logge ind i øverste højre hjørne.

Er du endnu ikke medlem, kan du indmelde dig her