Kursus
Leverandørstyring
På modul 5: leverandørstyring lærer du, gennem cases, øvelser og diskussion, at indsamle viden om, hvilke parametre, der er væsentlige for udvælgelse og evaluering af dine leverandører.
Kursusindhold
- Hvordan etableres en liste af leverandører?
- Hvordan inddrages organisationen?
- Hvordan udarbejdes en score model for udvælgelse?
- Hvordan udvælges de rigtige leverandører?
- Hvordan etableres evaluering af leverandører?
- Hvilke parametre er væsentlige for den løbende evaluering?
- Hvordan foretager man den løbende dialog med leverandørerne?
- Hvordan sikrer man aktioner ved manglende performance?
Målgruppe
Nye eller erfarne indkøbere.
Undervisningsform
Undervisningsformen vil være baseret på en indledende teoretisk præsentation af leverandørudvælgelse / evaluering efterfulgt af en gennemgang af forskellige praktiske eksempler. Desuden vil deltagernes egne erfaringer løbende blive søgt inddraget under kurset.
Kurset er et af de 5 moduler på Category Management uddannelsen
- Modul 1: kategoritankegangen i indkøb
- Modul 2: intern analyse – spend management
- Modul 3: ekstern analyse – markedsanalyse
- Modul 4: kategoristrategi
- Modul 5: leverandørstyring
- Challenge session
Tilmelding
Du kan vælge at deltage på hele uddannelsen, men du kan også vælge kun at deltage på enkelte moduler.
Ønsker du, at tilmelde dig kun dette modul, kan du gøre det her i højre side.
Hvis du ønsker, at deltage på hele uddannelsen, så skal du tilmelde dig Category Management uddannelsen.
Måske er du også interesseret i:
- Category Management - Education and Certification - english version
- Forhandling - uddannelse og certificering
- Kontraktforhold - danske og internationale
- Excel for procurement og supply chain management I
- Excel for procurement og supply chain management II
- E-auctions
- Kompetencenetværk - strategisk indkøb
Kursusleder(e)

Morten Munkgaard Møller
Associate Professor ved Aalborg Universitet
Cand.merc. og PH.D. i Supply Chain Management