august, november
Netværk – Digital Supply Chain
Baggrund for netværket:
Digitalisering udgør den nok vigtigste strategiske driver for virksomheder – og supply chain-området er ingen undtagelse. Digitalisering af supply chain reducerer ikke blot omkostninger men skaber også konkurrencemæssige fordele i form af f.eks. reducering af ’lead time’, eliminering af fejl, bedre kundefastholdelse og øget ’value add’ for virksomheder og samarbejdspartnere.
En meget væsentlig afledt effekt af digitalisering er fordele skabt med data. Med bedre data følger øget indsigt, og med øget indsigt kan nye ’offerings’ skabes og kundefastholdelse øges.
Digitaliseringsfeltet er stærkt foranderligt, og med traditionelle tilgange er business casen forældet, inden eksekveringen er gået i gang. En ”kort og tyk” tilgang med fast rytme og tæt stakeholderinvolvering er afgørende for at få succes. Inspiration og erfaringsudveksling på denne tilgang vil derfor også indgå i netværksarbejdet.
Om kompetencenetværket:
Kompetencenetværket er målrettet dig, der er ansvarlig for at drive digitaliseringsinitiativer – mellemstore såvel som store transformationer.
Kompetencenetværket vil løbende sætte konkrete og aktuelle udfordringer på agendaen til møderne, som vil være faciliteret og struktureret af netværkets facilitator.
Kompetencenetværket vil ligeledes lægge vægt på sparring gennem bl.a. debat, workshops, interne og eksterne indlæg og vil tilskynde en høj grad af aktivitet og dialog.
Hvad får jeg af udbytte?
Formålet med dette netværk er at klæde dig på til at drive digitaliseringsinitiativer og på systematisk vis, at identificere, prioritere og eksekvere digitaliseringsinitiativer på supply chain-området.
Gennem kompetencenetværkets møder, og ikke mindst mellem møderne, vil du, i et fortroligt forum, kunne dele erfaringer og overvejelser og sparre med medlemmerne af netværket inkl. facilitatoren.
Kompetencenetværkets facilitator vil, på møderne, bidrage med faglige input og erfaringer af såvel teoretisk/værktøjsbaseret som praktisk karakter, der kan understøtte dit udbytte af netværket. Du får altså metodeapparat samt en faglig solid platform for erfarings- og vidensdeling på tværs af virksomheder og industrier.
Hvem er facilitator?
Thomas Winther er cand.merc. i Strategi og Ledelse. Han har praktisk erfaring med digitalisering af processer hos en lang række af Skandinaviens største virksomheder og er blandt pionererne på RPA (Robotics Process Automation) i Skandinavien.
Han har undervist som Ekstern Lektor på Aarhus Universitet i projektledelse og arbejder som partner hos Implement Consulting Group.
Hvordan kommer jeg med i kompetencenetværket?
Vil du vide mere om netværksgruppen, eller ønsker du at blive en del af netværket, så send en mail til mail@dilf.dk med kontaktinfo og en kort beskrivelse af dine arbejds- og ansvarsområder.
Det er vigtigt for udbyttet af kompetencenetværket, at medlemmerne fagligt og organisatorisk er på et passende niveau, hvorfor DILF forbeholder sig retten til at afvise eller henvise personer til andre og mere relevante kompetencenetværk. Dette afstemmes ved en evt. nærmere samtale.
Ligeledes tages der højde for konkurrent- samt kunde- og leverandørrelationer i netværkets sammensætning ud fra en først-til-mølle-tilgang.
Kompetencenetværket kan maksimum bestå af to personer fra samme virksomhed og er kun åbent for medlemmer af DILF.
Praktisk:
Det forventes, at kompetencenetværket mødes 4 gange årligt, og møderne vil være fra ca. kl. 10-16.
Medlemmerne forpligter sig til at deltage på møderne over året og deltage aktivt i dialog, sparring og erfaringsudveksling både før, under og efter møderne. Det forventes, at kompetencenetværket prioriteres, og at medlemmerne lægger engagement i deres deltagelse for at sikre et værdifuldt udbytte for alle medlemmer.
DILF vil varetage al administration i forbindelse med kompetencenetværket, så du kan fokusere på et fagligt udbytte og en aktiv deltagelse til møderne.
Afsættet for netværksdagene omkring digitaliseret supply chain er praktiske problemstillinger i deltagernes virksomheder.
De fire enkelte netværksdage i 2023 afvikles i fire forskellige virksomheder ud fra denne skabelon:
- Præsentation af virksomheden og casen (hvad kendetegner casen?)
- Diskussion af casen (hvilke implikationer opstår?)
- Perspektivering af casen (hvordan kan vi bruge casen?)
Punkt 1 og 2 afvikles typisk inden frokost og punkt 3 efter frokost.
Se yderligere guidelines for kompetencenetværket
Foreløbige mødedatoer for 2023
- 25. august 2023
- 3. november 2023
Måske er du også interesseret i:
Kurser: