Digital Warehouse Management / er afholdt
Formål/dit udbytte
- Introduktion til supply chain resilience og det relaterede begrebsapparat
- Inspiration til hvor du skal starte med at forbedre/implementere supply chain resilience i din virksomhed
- Konkrete metoder, værktøjer og fremgangsmåder til supply chain resilience
Målgruppe
Målgruppen er medarbejdere eller ledere, som arbejder med indkøb, produktion og logistik med fokus på supply chain management i såvel den private som den offentlige sektor.
Målgruppen er også medarbejdere eller ledere, der arbejder med strategi og kvalitetsstyring.
Kurset henvender sig både til personer, som betragtes som ”nybegyndere” inden for supply chain resilience og til personer, der allerede har lidt kendskab.
Kursusindhold
Forretningsmiljøet er gennem den senere tid blevet sværere at drive forretning i. Det kan karakteriseres som VUCA: Volatilt (hyppige og uforudsete ændringer), Uncertain (fremtidens betingelser er blevet vanskeligere at forudsige), Complex (flere afhængigheder, fine-slicing af værdikæden) og Ambiguous (signaler er svære at læse og forstå).
Supply chain resilience er blevet aktualiseret gennem pandemien COVID-19, der har tydeliggjort, hvor sårbare både private og offentlige globale forsyningskæder kan være.
Supply chain resilience kan opfattes som evnen til at komme tilbage til udgangspunktet, eller til et bedre niveau, efter en forstyrrelse har fundet sted. Sådanne forstyrrelser kan tage form af pandemier, naturkatastrofer (som f.eks. jordskælv og storme), cyberangreb, terrorhandlinger og ulykker (f.eks. brand).
En tilgang til supply chain resilience kan ske gennem fire faser: 1) Identification (situationsanalyse), 2) Prevention (forebyggelse), 3) Mitigation (konkrete handlepunkter) og 4) Recovery (genopretning).
Kursusleder(e)

Anker Nørlund Christensen
Chefkonsulent, Erhvervsakademi Aarhus

Mogens Larsen
Group Logistic Manager, Royal Greenland A/S
Mogens er driftsleder med over 15 års erfaring inden for forskellige brancher. De sidste 6 år har han brugt som manager hos Royal Greenland. Mogens har en kandidatgrad i Industrial Management ved Aalborg Universitet, som gør at han har stor viden inden for bl.a. ERP-systemer.

Stefan Holmberg
Senior Project Lead, IKEA Sweden
Holding a Ph.D. in Supply Chain Management from Lund University in Sweden. Stefan is currently working as a project manager at IKEA. Here, he mainly works with development and implementation of global supply chain solutions, but his specific research interests also lie in supply chain integration and performance measurement.

Morten Laumann
Distributionschef, Sanistål
Hvad laver Morten? + billede