Digital Supply Chain 2022 / er afholdt
3. marts 2022
Grønne, digitale forsyningskæder
Digital supply chain er gået ind i en ny fase. Drevet frem af tre faktorer – COVID-19, øget modenhed og større fokus på bæredygtighed – er fokus flyttet fra, hvordan man kan igangsætte digitalisering i fabrikken og forsyningskæden til, hvordan man sikrer den praktiske indførelse og udbredelse til hele kæden. Dette med et stort fokus på grønne, digitale forsyningskæder og på opskalering til drift.
Dagen byder på spændende cases fra hele verdenen, mulighed for at netværke i virtuelle rum med kollegaer på tværs af brancher og ikke mindst idéer og inspiration til konkrete tiltag i din egen virksomhed.
Program
08.45-09.00 Deltagerne mødes i breakout rooms
09.00-09.20 Åbning af konferencen DSC
- Introduktion til industry 5.0 – en nye agenda fra EU bygger videre på industry 4.0 med fokus på bæredygtighed, mennesket og robusthed.
- Skift i forsyningskæders digitaliseringsfokus
- Hotteste digitale trends lige nu i operations & supply chain
v/ dirigent Henrik Knak, Director, Deloitte, og Rasmus Winther Mølbjerg, Director, Deloitte
09.20-9.55 Praktisk anvendelse af blockchain-teknologi i Danish Crown China
Danish Crown anvender blockchain-teknologi til at præsentere deres kunder og forbrugere i Kina for sporbarheden af produkterne tilbage i værdikæden fra detailbutikken til slagteri. Samtidigt har Danish Crown, med den valgte front-end-løsning, adresseret de vigtigste parametre for kundernes tillid til producenter af fødevarer. Dette har ført til øget salg, mindre spild og en mere effektiv kæde.
v/ Søren Tinggaard, VP, Pinghu Retail & Foodservice, China
09.55 –10.10 Q&A
10.10 – 10.45 Besøg på Deloitte’s Smart Factory, Düsseldorf
Få gode råd når vi besøger et af verdens mest moderne industry 4.0-laboratorier, nemlig Deloitte’s Smart Factory, hvor virksomheder tester idéer, teknologier og nye digitale arbejdsgange, inden de føres i drift og skaleres op. The Digital Factory i Düsseldorf giver et fleksibelt miljø for innovative workshops og øvelser, der kombinerer den gamle og den nye verden af forsyningskæde og produktionsoperationer.
- Introduktion af Smart Factory og brug af laboratoriet
- Gennemgang af faciliteter og udvalgte user case-eksempler
- Sådan starter du din egen digitale transformation med praktisk brug af de nyeste teknologier i industri 5.0.
This presentation will be held in English
v/ Kai-Uwe Hess, Partner, Smart Factory i Düsseldorf og Britta Mittlefehldt, Director and Smart Factory Lead, Deloitte
Læs mini-portræt af Kai-Uwe Hess
10.45 –11.00 Q&A
11.00–11.20 Driving innovation via digital transformation in manufacturing and operations with Industry 4.0 initiatives and IoT to deliver operational excellence
During this session Paul Lasance will give an overview of the trends around Industry 4.0 and how manufacturing companies leverage an Industry 4.0 strategy to deliver significant benefits around operational excellence, continuous improvement and automation.
The manufacturing landscape is significantly changing, in terms of technology, solutions and expectations. Gaining actionable insights and using machine learning to predict failure before it occurs, reduces disruption and optimises output and efficiency. We will discuss how this can be achieved and how to best drive this type of initiative.
Understand what it means to have an end to end process to support manufacturing, connected to the enterprise for business transactions, but also connected into the heart of the operational activities in terms of people and equipment. Learn about SAP’s strategy around Industry 4.0 and why SAP’s manufacturing customers are driving this strategic direction.
v/ Paul Lasance, Senior Manufacturing Consultant (EMEA), SAP
11.20–11.30 Kaffepause
11.30–12.05 Global Digital Supply Chain & Digital Purchasing Roadmap i Schaeffler
Som førende global leverandør til bil- og industrisektoren har Schaeffler-gruppen drevet banebrydende opfindelser og udviklinger inden for bevægelse og mobilitet i mere end 70 år.
Hvis du troede, at en traditionel produktionsvirksomhed ikke kan digitaliseres, tager du fejl: Schaefflers digitale rejse startede for fem år siden, og i mellemtiden er digitaliseringen dybt forankret i alt, hvad de laver. Digitaliseringseksperter fra alle divisioner, funktioner og regioner arbejder sammen med at evaluere de nyeste digitale teknologier og markedstendenser, identificere og udvikle profitable, digitale løsninger og føre dem videre på en bæredygtig og værdifokuseret måde.
I dette oplæg vil Schaeffler dele deres tilgang til udformningen og implementeringen af deres digitale dagsorden. Med fokus på deres Digital Supply Chain og Purchasing Roadmaps får du indsigt i metodologi, aktuelle projekter og udfordringerne ved en digital transformation.
This presentation will be held in English
v/ Anne-Cathrine Koch, Schaeffler, Ho Chi Minh, Vietnam
12.05–12.20 Q&A
12.20–12.45 Workshop i breakout rooms
12.45–13.00 Opsamling og afslutning på konferencen
Partnere

Pris
Medlem af DILFDKK 1.495,-
Ikke medlem af DILFDKK 2.595,-