Generelle Betingelser
Kurser, uddannelser og seminarer
Faktura og bekræftelse fremsendes efter modtagelse af tilmelding. Alle priser er ekskl. 25 % moms. Priserne indeholder (hvis ikke andet er anført):
- Forplejning
- Overnatning mellem kursusdagene, hvis der er tale om et internat-kursus
- Kursusmateriale
Bemærk!
Ved internatkurser er overnatning mellem kursusdagene inkluderet i prisen, og kursisterne anbefales at benytte/deltage i hele arrangementet. Det betragtes som en hel pakke, og DILF kan derfor ikke godtgøre/tilbagebetale beløb svarende til overnatning, såfremt denne ikke benyttes.
Overnatning og eventuel forplejning udover kursusarrangementet er IKKE inkluderet i prisen.
Kursusbevis
Efter kurset vil deltageren modtage et kursusbevis, som dokumentation for tilstedeværelse/gennemførelse.
Betaling
Ved fakturabetaling er betalingsfristen 14 dage fra fakturadato.
Afmelding
Ved afmelding indtil 3 uger før beregnes et administrationsgebyr på kr. 500,-.
Ved afmelding senere end 3 uger før kursusafholdelse skal hele kursusafgiften betales.
Ved udeblivelse fra kurset opkræves det fulde kursusbeløb.
Overdragelse af deltagerplads
Det er muligt for tilmeldte deltagere at overdrage sin plads til en kollega, når den tilmeldte deltager selv er forhindret i at møde op. Overdragelse skal ske skriftligt via mail til mail@dilf.dk og indeholde oplysninger om navn, titel, e-mail og firmanavn. Medlemsrabat kan ikke overdrages. Fakturaen korrigeres i henhold til den nye deltagers medlemsstatus.
Aflysning foretaget af DILF
DILF forbeholder sig ret til at aflyse et kursus ved mindre end 6 tilmeldte.
I tilfælde af aflysning vil DILF refundere det indbetalte kursusbeløb. DILF er ikke erstatningspligtig for eventuelle udgifter, der er tilført kursisten i forbindelse med en aflysning. Dette gælder også udgifter til eventuelle hotelovernatning og andre eksterne udgifter.
Ændring af kursusdato
DILF forbeholder sig ret til at flytte en kursusdato frem til 5 dage før kursusstart. Såfremt kursusdeltageren er forhindret i at deltage på den nye dato, kan denne uden gebyr overdrage sin plads til en anden. Hvis dette ikke er muligt, vil kursusdeltageren kunne flytte til næstkommende kursusdato, hvor denne er garanteret en plads på holdet. Hvis dette heller ikke er muligt, refunderer DILF det indbetalte kursusbeløb. DILF er ikke erstatningspligtig for eventuelle udgifter, der er tilført kursisten i forbindelse med en flytning af kursusdato. Dette gælder også udgifter til eventuelle hotelovernatning og andre eksterne udgifter.
Konference- og temadagsbetingelser
Faktura og bekræftelse fremsendes efter modtagelse af tilmelding. Alle priser er ekskl. 25% moms. Priserne indeholder (hvis ikke andet er anført):
- Forplejning
Overnatning og evt. forplejning udover konferencearrangementet er ikke inkluderet.
Betaling
Ved fakturabetaling er betalingsfristen 14 dage fra fakturadato.
Afmelding
Disse afmeldelsesbetingelser gør sig gældende, med mindre andet står skrevet i programmet.
- Ved afmelding senest 30 dage inden arrangementets afholdelse, kan deltagerafgiften tilbagebetales – fratrukket 10% i administrationsgebyr.
- Ved afmelding senest 14 dage inden arrangementets afholdelse skal 50% af deltagerafgiften betales.
- Ved afmelding senere end 14 dage inden arrangementets afholdes, betales hele deltagerafgiften.
Overdragelse af deltagerplads
Det er muligt for tilmeldte deltagere at overdrage sin plads til en kollega, når den tilmeldte deltager selv er forhindret i at møde op. Overdragelse skal ske skriftligt via mail til mail@dilf.dk og indeholde oplysninger om navn, titel, e-mail og firmanavn. Medlemsrabat kan ikke overdrages. Fakturaen korrigeres i henhold til den nye deltagers medlemsstatus.
DILF forbeholder sig ret til at afvise direkte konkurrenter til talere og sponsorer/udstillere på arrangementet. DILF forbeholder sig ret til at foretage ændringer i programmet.
Aflysning foretaget af DILF
DILF forbeholder sig ret til at aflyse en konference eller temadag.
I tilfælde af aflysning vil DILF refundere det indbetalte beløb. DILF er ikke erstatningspligtig for eventuelle udgifter, der er tilført deltageren i forbindelse med en aflysning. Dette gælder også udgifter til eventuelle hotelovernatning og andre eksterne udgifter.
Ændring af dato
DILF forbeholder sig ret til at flytte en konferencedato frem til 7 dage før konferencedagen. Såfremt deltageren er forhindret i at deltage på den nye dato, kan denne uden gebyr overdrage sin plads til en anden. Hvis dette ikke er muligt, refunderer DILF det indbetalte beløb. DILF er ikke erstatningspligtig for eventuelle udgifter, der er tilført deltageren i forbindelse med en flytning af datoen. Dette gælder også udgifter til eventuelle hotelovernatning og andre eksterne udgifter.
Kompetencenetværk
Fakturering og endelig tilmelding vil først ske, når både du og DILF har bekræftet optagelse i netværket, hvorefter faktura og bekræftelse fremsendes.
Ved afmelding senest 14 dage inden afholdelse af kompetencenetværkets første møde, kan deltagergebyret tilbagebetales – fratrukket 10% i administrationsgebyr. Ved afmelding senere end 14 dage inden afholdelse af kompetencenetværkets første møde, tilbagebetales deltagergebyret ikke. Det er dog muligt at substituere en kollega eller flytte til et andet kompetencenetværk betinget af kompetencenetværkets godkendelse samt DILF medlemskab. DILF skal, hvis dette ønskes, underrettes herom.
Short sessions
Alle tilmeldinger bliver bekræftet skriftligt efter modtagelse af tilmelding.
Deltagelse i short sessions er gratis for medlemmer af DILF. Ikke-medlemmer kan deltage mod betaling af kr. 500,- ex. moms.
Tilmelding til DILFs short sessions er påkrævet, og tilmeldingen er bindende (afbud fra ikke-medlemmer krediteres ikke). Evt. afmelding skal ske skriftligt via e-mail på mail@dilf.dk.
DILF pålægger et “no-show-fee”, såfremt en tilmeldt ikke dukker op og ikke forud for arrangementet har meldt afbud. ”No-show-fee’et” andrager kr. 500,- ex. moms.
GDPR
Hos DILF håndterer vi dine personlige oplysninger med omhu
I forbindelse med ændringerne i loven har vi klarlagt vores vilkår, så det bliver lettere for dig, at forstå hvordan vi bruger de informationer, vi har, og hvordan vi beskytter dine oplysninger.
Håndtering af persondata
Indsamlingen af personlige oplysninger hos DILF sker inden for rammerne af eksisterende lovgivning og EU’s generelle forordning om databeskyttelse (GDPR). De data du oplyser os om bliver gemt efter gældende lovgivning, f.eks. ved overholdelse af bogføringsloven og markedsføringsloven.
Formålet med indsamlingen af informationer tjener forskellige områder:
- For at opfylde vores forpligtelse til dig som medlem eller modtager af ydelse – som f.eks. køb, fakturering og kundeservice/medlemsservice.
- Kunde- og medlemsservice. For at kunne udføre kunde- og medlemsservice via web, e-mail eller telefon. Besvare spørgsmål i forhold til din ordre eller tidligere ordrer, rette fejl og vejlede.
- Markedsføring. Ved at fortælle dig hvad vi mener du vil kunne finde relevant.
- For at forbedre din oplevelse ved deltagelse af arrangementer, kurser eller konferencer.
- For at overholde gældende lovgivning.
Profilering
DILF danner individuelle kunde- og medlemsprofiler baseret på indsamlede data om dig på tværs af alle datakilder/kategorier, med det formål at forbedre din oplevelse med DILF og til at skræddersy personlige tilbud og services.
Infomails
Ved tilmelding til arrangementer eller ved indmelding som medlem tilmelder du dig vores infomails, som du modtager én gang om ugen. Meddelelserne sendes via vores tredjepartssoftware, der overholder GDPR’s krav til databeskyttelse. Som medlem er en del af servicen modtagelse af infomails, ved frameldelse af dette ændres medlemskabet også. Hvis du ikke er medlem kan infomails frabedes når som helst ved henvendelse til sekretariatet på mail@dilf.dk.
Adgang til data samt ændring, opdatering eller fjernelse af data
Som medlem eller en del af vores netværk har du ret til adgang til dine indsamlede datakategorier (artikel 15, 16 og 17), og du kan gøre indsigelse mod registreringen i henhold til de relevante regler i EU’s generelle forordning om databeskyttelse (GDPR). Ved relevant henvendelse vil vi opdatere, ændre eller fjerne personoplysninger, som vi kontrollerer, med forbehold for overtrædelse af lovgivning.
Vi kan afslå anmodninger, der uden grund gentages, kræver uforholdsmæssig stor teknisk indgriben (f.eks. udvikling af nyt system eller i væsentlig grad ændring af eksisterende processer) eller påvirker andre enkeltpersoners persondata. Alle forespørgsler vedr. dette skal rettes direkte til sekretariatet via mail@dilf.dk.