Arrangementer
Arrangementer
Vi udvikler og afholder hvert år en række forskellige, faglige arrangementer, der blandt andet dækker over kurser, konferencer, uddannelser
og webinarer. Det hele er åbent for vores mange medlemmer, men andre interesserede er også meget velkomne, hvor det er muligt.
Uanset hvilket arrangement du tilmelder dig, så arbejder vi for, at du altid vil gå derfra med nye kompetencer og brugbar viden, som gavner
på flere parametre. Vores arrangementer spænder bredt og kan både være med til at udvikle dine kompetencer og udvide din forståelse for kerneområder samt være med til at forbedre din virksomhed med aktuelle værktøjer og ny data.
Er der noget, vi mangler på programmet?
I DILF bestræber vi os hele tiden på at udvikle relevante, aktuelle og fagligt stærke arrangementer, der rammer lige ned i vores medlemmers
interessefelter. Derfor udspringer vores arrangementer fra vores medlemmers ønsker, og vi tager naturligvis imod forespørgsler og gode idéer
med et stort smil.

E-auctions
Through a mix of lectures and interactive case discussions, this seminar will prepare you on how to accelerate adoption of e-auctions and will help you identify and prioritize categories.

Kontraktforhold – danske og internationale
Få et godt og grundlæggende kendskab til de juridiske, kommercielle og praktiske forhold, der relaterer sig til indgåelse af kontrakter

Category Management – Education and Certification
This education will be held in English. You will be trained in how to implement the category approach, the principles and the concept in your company.

Category management – uddannelse og certificering
Igennem et forløb på fem moduler, bliver du trænet og uddannet i, hvordan kategoritankegangen, principperne og konceptet kan indføres i din virksomhed. Det kan desuden lede til store besparelser!

Kategoritankegangen i indkøb
Vi går i dybden med tankegangen, principperne og konceptet bag kategoritankegangen og diskuterer muligheder og faldgruber i processen.

Intern analyse – spend management
Bliv klædt på til at gennemføre en kategorisering af spend, som er relevant for din specifikke virksomhed.

Ekstern analyse – markedsanalyse
Her får du indsigt i, hvilke værktøjer og modeller, der kan anvendes til analyse af den nuværende og fremtidige situation inden for varekategorien og/eller branchen.

Kategoristrategi
Hvad er en kategoristrategi, og hvordan udarbejder man den i praksis? Det er nogle af de spørgsmål, du kan se frem til at få svar på her.

Leverandørstyring
Leverandørudvælgelse og leverandørevaluering er et til tider komplekst, men ikke mindst vigtigt foretagende, som du bliver klogere på til dette kursus.

Forhandling – uddannelse og certificering
En succesfuld forhandler er ikke blot bevidst om egne styrker og udfordringer, men formår også at aflæse modpartens profil og derfra udvælge den rette strategi.

Modul 1: forhandlingsteknik
Få dybdegående indsigt i din egen forhandlingsprofil og en grundlæggende forståelse for, hvordan du fastlægger en forhandlingsstrategi.

Modul 2: personligheden i forhandling
En forhandling er et gensidigt samspil mellem dig og modparten, og derfor er det afgørende, at du kan aflæse modpartens profil og tilpasse strategien derefter.

Modul 3: forhandlingsadfærd
Ordvalg og kropssprog betyder mere for udfaldet af forhandlingen, end man måske lige går og tror. Derfor får du her bevidsthed om, hvordan du konkret agerer i en forhandlingssituation.

S&OP – Sales and Operations Planning
Står du overfor at skulle implementere eller videreudvikle en S&OP-proces, så får du her en konkret handlingsplan på de aktiviteter, du umiddelbart kan gå hjem og gennemføre.

Forecasting and demand planning
Bliv fortrolig med forecasting og demand planning, herunder hvordan du anvender strategierne ved både nye og sæsonbetonede produkter.

Excel for procurement og supply chain management I
Excel anvendes til en stor del af de daglige arbejdsopgaver i procurement og supply chain management. Lær de grundlæggende færdigheder, såsom priskalkulationer, lister og udskrivning.

Excel for procurement og supply chain management II
Byg videre på dine Excel-færdigheder med særlig fokus på input, analyse og resultater samt output og rapportering.

Netværk – S&OP
Ønsker du at drøfte problemstillinger indenfor S&OP med andre ligesindede og udveksle "best practice" og skabe "next practice".

Netværk – Strategisk indkøb
Som indkøber har du mulighed for at blive en del af et unikt netværk, der udveksler viden og erfaringer på tværs af virksomheder og kategorier.

Netværk – Digital Supply Chain
Bliv klædt på til at kunne identificere, prioritere og ikke mindst eksekvere digitaliseringsmuligheder på supply chain-området.

Indkøb ved en skillevej
Den digitale udvikling har længe haltet på indkøbsområdet, men digitale initiativer begynder så småt at melde deres ankomst. Hør hvordan fremtiden ser ud, og hvordan du kan følge med udviklingen.

Makroøkonomi og indkøb – who cares?
Vi befinder os i en højkonjunktur – men varer det ved? Og hvordan ser der ud på den anden side af højkonjunkturen? Disse spørgsmål tages op ved hjælp af PMI og implikationer for indkøb.

Indkøb i en COVID-19-kontekst
Hvilke muligheder og faldgruber, der byder sig når man skal repositionere sig til indkøbsfunktionens nye vilkår, fortæller Søren Vammen dig meget mere om her.

Bevægelsesstrategier i en forhandling
Optimér dit forhandlingsresultat ved at kende til modpartens styrker og udfordringer og udvælg derfra en veltilrettelagt bevægelsesstrategi.

Innovationsalliancer med leverandører i et SMV-perspektiv / er afholdt
Forskere fra Aalborg og Aarhus Universitet præsenterer deres resultater fra en undersøgelse af en række danske SMV’er, og de forsøger at sætte fokus på udfordringer såvel som midler til at skabe innovation med leverandører.

Digital Supply Chain 2022 / er afholdt
Drevet frem af COVID-19, øget modenhed og større fokus på bæredygtighed, er digital supply chain gået ind i en ny fase. Det fortæller talere fra SCHAEFFLER, Danish Crown og Deloitte dig meget mere om.