Forside > Arrangementer > Temadage > 2014 > Indkøb af emballage

Indkøb af emballage

Indkøb af emballage, den 19. november på Hotel Comwell Kolding

Tilmeld dig her
- husk I kan tilmelde jer 3 og kun betale for 2!

DILF afholder den 19. november en temadag med overskriften Indkøb af emballage.

På dagen vil der være emner som: Leverandørsamarbejde, risikostyring af råvarer (priser og forsyningskæde) samt tanker om hvorledes emballagen tænkes ind allerede ved produkt-udvikling.

Hvis du har spørgsmål til dagen er du velkommen til at kontakte Mie Holm Christensen på mc@dilf.dk.

Program

08.30 – 09.00 Registrering og morgenkaffe

09.00 – 09.10 Velkomst ved dagens dirigent

v/ Director – Sourcing & Procurement, Implement Consulting Group

09.10 - 10.00 Fokus på optimering, costs og risikostyring

Findus Nordic har de seneste år haft stor fokus på at optimere processerne omkring indkøb af emballage. Mange af tiltagene foregår sammen med leverandører, hvor der lægges vægt på at optimere nuværende emballage, udvikle nyt og reducere omkostningerne. Desuden arbejdes der løbende på at sikre de optimale priser og betingelser for indkøb af de forskellige typer af emballage.
 
• Erfaringer fra leverandørsamarbejde
• Standardisering
• Risikostyring priser – forskellige emballagetyper

v/ Purchasing manager – Packaging, Findus Nordic

10.00 - 10.50 Kategoristyring/risikovurdering og leverandørsamarbejde

Indkøb af emballage til Danish Crowns 15 fabrikker i Nordeuropa er samlet hos indkøbsafdelingen i Randers. Her arbejder man tæt sammen med strategiske leverandører for at optimere på processer, produktion, samt ikke mindst omkring udvikling. Samtidig har virksomheden fokus på risikovurdering af leverandører i forhold til de forskellige produktgrupper. Høre mere om:
 
• Optimering af indkøbsprocessen
• Risikovurdering af supply chain
• Sourcing
• Udvikling af partnerskab med leverandører
• Målstyring og evaluering

v/ Group purchaser og Purchase Coordinator, Danish Crown A/S

10.50 - 11.20 Kaffepause og networking

11.20 - 12.35 Indkøb af emballage i VELUX

Gennem de seneste år har indkøb i VELUX taget en mere centraliseret og global tilgang. Fra VELUX Global Procurement’s side har dette betydet ny tilgang og brug af nye værktøjer samtidig med at de gode tiltag fra tidligere er blevet pudset af. Der vil blive vidensdeling omkring denne proces med bl.a. hvilke værktøjer, der bruges i dag og hvor der stadig arbejdes med forbedringer. I indlægget vil der ligeledes være fokus på hvordan det i dag sikres, at strategierne bliver til virkelighed.

• Organisationen bag indkøb af emballage
• Hvad er vigtigt for indkøb af emballage
• Emballage og produktudvikling
• Udvælgelse af leverandører
• Should costing
• Total cost
• Commodity
• Rapportering

v/ Purchasing Manager og Category Manager Packaging, Global Procurement, VELUX A/S

12.35 - 12.40 Afslutning ved dagens dirigent

12.40 - 13.30 Frokost

Efter temadagen vil deltagerne have mulighed for at deltage i en 2-timers workshop

13.30 - 15.30 WORKSHOP: Bliv klogere på risikostyring af råvarepriserne for emballage

Deltag i en workshop, der fokuserer på råvareprisens indflydelse på emballageomkostningerne. Se hvordan man kan forudse råvarepriserne, og hvordan det kan indbygges i aftaler, disponering og ikke mindst i budgetterne. I workshoppen vil vi fokusere på værktøjer og modeller som dette:

• Råvareprisens volatilitet og indflydelse på den færdige emballage
• Modeller, der forudser råvareprisernes retning: business cycle, teknisk analyse og fundamental analyse
• Hvordan anvender man disse forecasts i aftaler, disponering og budgetter?

v/ Chefanalytiker, Kairos Commodities A/S

Tid og sted

Onsdag den 19. november 2014
Registrering fra kl. 8.30

Temadag med workshop kl. 09.00 - kl. 15.15
Temadag uden workshop kl. 09.00 - kl. 13.15 (inkl. frokost)

Comwell Kolding
Skovbrynet 1
6000 Kolding
Telefon +45 7634 1100

Priser

Deltag 3 personer og betal for 2 (gælder for medlemmer af DILF).

Temadag med workshop;
Kr. 2.800,- for medlemmer af DILF
Kr. 3.800,- for ikke-medlemmer af DILF

Temadag uden workshop;
Kr. 2.000,- for medlemmer af DILF
Kr. 3.000,- for ikke-medlemmer af DILF

Tilmelding

Benyt tilmeldingsformularen på dilf.dk/tilmelding.

Faktura og bekræftelse fremsendes efter modtagelse af tilmelding.

Afbestillingsbetingelser

Ved afmelding senest 30 dage inden arrangementets afholdelse, kan deltagerafgiften tilbagebetales – fratrukket 10% i administrationsgebyr. Ved afmelding senest 14 dage inden arrangementets afholdelse skal 50% af deltagerafgiften betales. Ved afmelding senere end 14 dage inden arrangementets afholdes, betales hele deltagerafgiften. Såfremt du er forhindret i at deltage, er du naturligvis velkommen til at sende en kollega i stedet. DILF skal så vidt muligt underrettes herom. Fakturaen korrigeres i henhold til den nye deltagers medlemsstatus.

DILF forbeholder sig ret til at foretage ændringer i programmet. DILF forbeholder sig ligeledes ret til at afvise direkte konkurrenter til talere, virksomhedsbesøg og sponsorer på arrangementet.

Udstillere

Øvrige


                                                [Banner]
                                            
                                                [Banner]
                                            
                                                [Banner]