Making strategy happen

- et action learning forløb med fokus på at udvikle og implementere en mere ambitiøs procurement value proposition i din virksomhed.

DILF har med ’Making strategy happen’ skræddersyet en kombination af et strategi- og lederudviklingsforløb, som danner rammen for et fortroligt netværk, der vil give dig processer og værktøjer til at repositionere indkøb som en reel værdiskabende partner i virksomheden.

Med afsæt i self-assessment og i din virksomhed og indkøbsafdelingens situation, tager vi dig med på en rejse, hvor du i løbet af et koncentreret og intenst forløb dels vil få input til at udvikle indkøbsafdeling, value proposition, rolle og mandat. Du vil også få en dyb forståelse for værdibegrebet i indkøb, forskellige former for værdi, samt hvordan man konkret kan måle værdi i indkøb.

Der vil være fokus på at udvikle strategier, som reelt understøtter både virksomhedens overordnede strategi og går i indgreb med øvrige funktionsstrategier samt bidrager med konkret og målbar værdi ud over besparelser.

Der vil ligeledes være fokus på, hvordan solution selling kan positionere og sælge indkøb internt til top management og øvrige funktioner. Derudover vil de typiske faldgruber inden for forandringsledelse og strategi-implementering blive belyst.

’Making strategy happen’ er et action learning forløb, som tager afsæt i din egen virksomhed, og forløbet vil give indspil til content, proces og værktøjer, du kan applikere i egen kontekst.

Der vil løbende være reviews og challenge sessions, og udover inspiration fra instruktørerne, vil der også være fokus på sparring fra deltagerne indbyrdes. Forløbet har derved både karakter af et aktivt lærings- og udviklingsforløb, men i høj grad også på netværksdelen deltagerne imellem.

Forløbet vil være opdelt i følgende faser:

  • Self-Assessment - Historie, kontekst og modenhed
  • As-is Procurement Value Proposition - Hvad stiller vi forretningen i udsigt, og hvad forventer de af os?
  • To-be Procurement Value Proposition - Procurements rolle og mandat - Værdibegrebet: Hvordan skabes og måles værdi? - Analyse af strategisk kontekst - Hvad gør de førende virksomheder?
  • Deployment - Hvordan sikres buy-in fra topledelse og andre funktioner? - Mig selv som leder - Stakeholder Management - Solution Selling
  • Fra Value Proposition til Strategi - Kobling mellem Value Proposition og Strategi - Aktiviteter og målstyring af strategisk fremdrift
  • Change Management - Typiske faldgruber og modstand

Se udannelsens opbygning og modulbeskrivelserne her

Instruktører

Søren Vammen, adm. direktør i DILF og Kairos Commodities

Søren har mere end 20 års erfaring inden for supply management og har været dybt involveret i flere europæiske virksomheders supply management-praktik. Søren er ekstern censor på CBS på linjen Marketing og Indkøb og er censor på MBA i Business Strategy.

Afholdelsessted:

Comwell Roskilde
Vestre Kirkevej 12
4000 Roskilde
Tel. 4632 3131

Datoer

Modul

Dato

Modul 1

11. februar 2021

Modul 2

4. marts 2021

Modul 3

18. marts 2021

Modul 4

15. april 2021

Modul 5

6. maj 2021

Modul 6/challenge session

10. juni 2021

Pris

Pris for medlemmer: dkk 25.000,-
Pris for ikke-medlemmer: dkk 35.000,-

Faktura og bekræftelse fremsendes efter modtagelse af tilmelding. Alle priser er ekskl. 25% moms.

Tilmelding

Tilmeld dig her


                                                [Banner]
                                            
                                                [Banner]
                                            
                                                [Banner]
                                            
                                                [Banner]
                                            
                                                [Banner]