Skab bedre resultater ved indkøb af Facility Service og Facilities Management ydelser

Hvert år indkøbes der Facility Service- og Facilities Management-ydelser (FM) for flere milliarder kroner i indirekte spend.

At arbejde med right-sourcing (make-or-buy) af FM-ydelser er derfor vigtigere end nogensinde og adskiller sig på en række områder fra ’almindelige’ indkøb, da mange FM-aftaler har en løbetid på tre-fem år.

  • Savner du en logisk struktur, en metode, til at skabe varige besparelser på indirekte indkøb af Facility Service-ydelser?
  • Er det vigtigt for dig at skabe besparelser i driften, der kan ses direkte på bundlinjen, og bliver du målt på det?
  • Efterlyser du konkret og direkte sparring og feedback på de indkøbsprojekter, du til dagligt sidder alene med i virksomheden?

På dette intensive 2-dages-kursus får du de teknikker, metoder og redskaber, der skaber de resultater, du efterlyser.

Formål/dit udbytte

Kurset giver dig viden og inspiration til at kunne vurdere muligheder og behov for sourcing af FM-ydelser i din virksomhed. Endvidere værktøjer og metoder til at gennemføre behovsanalyse, foretage udbud, udarbejde aftaler samt foretage kvantitativ og kvalitativ leveranceopfølgning. Du vil med kurset kunne:

  • Styre sikkert udenom de klassiske fejl og fælder ved FM-indkøb, der hver dag koster virksomheder (alt for) mange penge
  • Gå direkte hjem og anvende en ny systematisk metode til indkøb af FM-ydelser. Det betyder, at du kan udføre opgaven med en langt højere grad af tryghed – og mere effektivt
  • Starte på leveranceopfølgning på dine eksisterende aftaler og få endnu mere værdi for pengene
  • Indsamle de data, der gør dig i stand til at få et knivskarpt tilbud næste gang

Kursusindhold

På disse 2 dage vil der med udgangspunkt i deltagernes indsigt og erfaring med området blive gennemgået og diskuteret en række konkrete cases, skabeloner, værktøjer og metoder. Du vil lære:

  • Hvordan du strukturerer indkøb af Facility Services efter et logisk skelet, en model, du kan bruge igen og igen
  • Hvordan en kontrakt kan opbygges – og hvilke ting, der koster penge at glemme. Detaljer, der nemt kan overses – og som desværre bliver overset hver eneste dag i mange virksomheder
  • Hvilken fejl de fleste – både små og store, nye og erfarne – virksomheder begår allerede under forarbejdet til indhentningen af tilbud på Facility Services
  • Metoden, der sikrer, at hver eneste opgave, du udbyder, vil blive udført af den, der er bedst til at varetage netop dén opgave
  • Hvordan du på en enkel måde skaber systematisk leveranceopfølgning, der sikrer, at du får, hvad du har betalt for – så du ikke er solgt, når du har købt.

Målgruppe

Kurset henvender sig til personer der allerede har eller forventes at få fuldt eller delvist ansvar for indkøb og/eller drift af FM-services og -aktiviteter, herunder Category managers, strategiske indkøbere, controllere, ledere og chefer i indkøbs-, service- og Facilities Management-funktioner m.v. fra både offentlige og private organisationer.

Undervisningsform

Undervisningen veksler mellem faglige indlæg, cases/gruppearbejde og plenumdiskussioner med inddragelse af deltagernes konkrete problemstillinger. Undervisningen er tilrettelagt således, at deltagerne har mulighed for løbende at stille spørgsmål under gennemgangen af de enkelte emner og bringe deres egne erfaringer ind i debatten.

Underviser

Preben Gramstrup, Driftsherrerådgiver og indehaver af fm3.dk 

Preben har mange års erfaring som driftsherrerådgiver og formidler af viden med speciale i ejendoms- og servicerelateret Facilities Management. Fokus er på samme tid at reducere omkostningerne og forøge kvaliteten af de leverede FM-ydelser.

Tidligere beskæftigelse bl.a.:

  • Direktør, Nykredit Ejendomme A/S
  • Group Facilities Manager, VKR Holding A/S
  • Afdelingsleder, Bascon Ingeniør- og Arkitektfirma A/S

Uddannelse: Bygningsingeniør, HD(U) og GMP (Harvard Business School).

Tid og sted

Ny dato kommer snart

Comwell Middelfart
Karensmindevej 3
DK-5500 Middelfart
Tel. (+45) 6341 8100

Fra kl. 9.00 dag 1 til kl. 17.00 dag 2

Overnatning på hotellet er inklusiv. Værelset bliver bestilt af DILF ved tilmelding.

Der vil være fælles middag for kursusleder og deltagere den første aften, og på nogle 2-dags-kurser vil undervisningen fortsætte efter middagen.

Pris

kr. 9.500,- for medlemmer af DILF
kr. 10.700,- for ej-medlemmer af DILF

Faktura og bekræftelse fremsendes efter modtagelse af tilmelding. Alle priser er ekskl. 25 % moms. Priserne indeholder (hvis ikke andet er anført):

  • Forplejning
  • Overnatning mellem kursusdagene, hvis der er tale om et internatkursus (Excelkurser undtaget)
  • Kursusmateriale

Ved internatkurser er overnatning mellem kursusdagene inkluderet i prisen, og kursisterne anbefales at benytte/deltage i hele arrangementet. Det betragtes som en hel pakke, og DILF kan derfor ikke godtgøre/tilbagebetale beløb svarende til overnatning, såfremt denne ikke benyttes.

Overnatning og eventuel forplejning ud over kursusarrangementet er IKKE inkluderet i prisen.

Tilmelding

Tilmeld dig her

Afmelding

Ved afmelding indtil 2 uger før kursusafholdelse beregnes et administrationsgebyr på kr. 500,-. Ved afmelding senere end 2 uger før kursusafholdelse skal hele kursusafgiften betales. Virksomheden er naturligvis altid velkommen til at sende en anden deltager. Dette skal meddeles DILF. Fakturaen korrigeres i henhold til den nye deltagers medlemsstatus.

DILF forbeholder sig ret til at foretage ændringer i programmet. DILF forbeholder sig ligeledes ret til at afvise direkte konkurrenter til talere og sponsorer på arrangementet.


                                                [Banner]
                                            
                                                [Banner]
                                            
                                                [Banner]
                                            
                                                [Banner]
                                            
                                                [Banner]