Forside > Arrangementer > Konferencer og workshops > 2021 > S&OP 2021 - online

S&OP 2021



Læs brochure og mød talerne her

Naturkatastrofer og epidemier er ikke blot hændelser, der har trukket overskrifter i den seneste periode, men de har også sat Sales & Operations Planning på mange virksomheders dagsorden – med god grund.

S&OP kan anses som en forretningsproces, som hjælper dig med at håndtere usikkerhed og risici, der måtte opstå som konsekvens af dette uforudsigelige og omskiftelige miljø. Processen gør dig tilmed i stand til at udnytte de muligheder, der opstår undervejs.

Vi vil gerne give dig inspiration og indsigt til dit videre arbejde med S&OP. Derfor har vi allieret os med udvalgte eksperter på tværs af brancher og industrier, der står klar til at dele ud af deres viden og erfaringer.

Efter hver præsentation er der afsat tid til Q&A sammen med eksperterne.

Gå ikke glip af denne mulighed – deltag i online-konferencen og bliv klogere på begreber og metoder til din Sales & Operations Planning.

Tilmeld dig her

Program

09.00 Åbning af konferencen S&OP 2021

v/ Thomas Holm, Senior Partner, Implement Consulting Group

Miniportræt Thomas Holm

09.15 Hos EPOS oplever de stor stigning i efterspørgsel af eksempelvis hjemmearbejdspladser og gaming som følge af COVID-19. Men hvad sker der med en virksomhed, som ikke har en S&OP-proces? Det er en vigtig forudsætning, og heldigvis ligger kampplanen nu klar!

  • Forecasting på kort til mellemlang tidshorisont
  • Lead time-stigninger
  • Kapacitetsdimensionering
  • Fremtidigt S&OP-setup og planlægningsprincipper
  • Strategisk styring af kritiske materialer

EPOS er en del af Demant-koncernen, som har mere end 115 års erfaring inden for innovation og lyd. EPOS er anerkendt for avancerede lydløsninger designet til virksomheder og gaming.

Miniportræt Michael Juhl Petersen

v/ Michael Juhl Petersen, Senior Director, Global Operations, EPOS

09.50 Q&A

10.00 Inventory management hos Marel – og hvordan dette blev forandret af COVID-19  

De nye risici, som Marel oplevede på baggrund af COVID-19, gjorde det nødvendigt at ændre strategien for lagerstyring – både af færdige maskiner til salg såvel som reservedele og materialer.

Processen for styring af maskiner på et lager blev parallelt ændret gennem en bottom up-proces med support og retningslinjer givet fra topledelsen. Oplægget beskriver denne forandringsproces og vil kort runde, hvordan lagerstyring af færdige maskiner ser ud nu.

Marel leverer udstyr, systemer og services til fødevareforarbejdningsindustrien, så fødevareprocessorer optimeres ift. digitalisering, automatisering og robotteknologi.

Miniportræt Janne Sigurdsson

v/ Janne Sigurdsson, S&OP Manager, Marel

10.35 Q&A

10.45 Kaffepause

11.00 Implementering af IBP og hvordan den månedlige S&OP-proces blev reduceret til en uge i VELUX

I 2019 implementerede VELUX SAP IBP som en del af den overordnede digitaliseringsstrategi. Formålet var at sikre et bedre og mere agilt forecast i et mere robust og automatiseret planlægningsmiljø. Det viste sig at være den helt rigtige timing, fordi et halvt år efter go-live vendte COVID-19 op og ned på verden og ikke mindst VELUX’s salg – der var nu, mere end nogensinde før, brug for et stærkt Integrated Business Planning-setup.

Hør mere om:

  • VELUX Planning Concept – og hvordan planlægningen skaber værdi for forsyningskæden
  • Implementering af SAP IBP – og hvordan VELUX med simple koncepter har forbedret forecast accuracy
  • COVID-19-rejsen – og hvordan VELUX fik månedlige S&OP-proces reduceret til en uge

VELUX leverer bl.a. ovenlysvinduer med afsæt i teknologi, forskning og bæredygtighed, der skaber bedre indendørsklima.

Miniportræt Philip Melchiors

v/ Philip Melchiors, Senior Director Global Supply Chain Planning & Logistics, VELUX

11.35 Q&A

11.45 Intelligent Business Networks for Supply Chains

In this session you’ll hear how SAP is building on the heritage of the Ariba Network to allow any company to participate in an Intelligent Value Chain by providing true digital connections from an enterprise to its suppliers, customers, contractors and other trading partners. Watch as James sketches out the vision of a connected world on his whiteboard.

v/ James Marland, Global Vice President, SAP Intelligent Spend & Business Network

12.05 Fra S&OP til FBP. Demand planning og supply planning hos Royal Greenland

Royal Greenland har en forsyningskæde, som i høj grad er drevet af den tilgængelige forsyning af råvarer fra Nordatlanten.

Råvarerne er en vild ressource, som bl.a. er underlagt kvoter. Dette forhold gør det essentielt for Royal Greenland at sikre en stærk beslutningsproces, som kan maksimere værdien af disse tilgængelige ressourcer. Hertil har Royal Greenland, med succes, implementeret en financial business planning-proces, som er baseret på virksomhedens S&OP-proces.

Dette har gjort det muligt at droppe det traditionelle bagudskydende budget for i stedet at skifte fokus og se fremad vha. et finansielt forecast for de næste 18 måneder. Særligt i 2020 og 2021, hvor virksomheden har stået i en global pandemi, har det været essentielt at kunne træffe strategiske og taktiske beslutninger pba. et finansielt forecast i stedet for et forældet budget.

  • S&OP-rejsen hen mod financial business planning
  • S&OP og financial business planning hos Royal Greenland herunder target setting, finansielt forecast og business review
  • Opdatering af IT-system til SAP IBP
  • Demand planning herunder segmentering af produkter og insourcing af statistisk forecast
  • Supply planning incl. constrained supply fra Nordatlanten

Royal Greenland leverer fisk og skaldyr af allerhøjeste kvalitet fra Nordatlanten og Arktis til forbrugere i hele verden.

Miniportræt Anne Mogensbæk Steen

v/ Anne Mogensbæk Steen, Group S&OP Planner, Royal Greenland  

12.40 Q&A

12.50 Gruppearbejde i breakout rooms

13.10 Opsamling fra gruppearbejde

13.20-13.40 Opsummering på konferencen

v/ Thomas Holm, Senior Partner, Implement Consulting Group

Tid og sted

Tirsdag d. 25.maj 2021 fra 09.00 - 13.30

Priser

DKK 1.495,- Medlem af DILF
DKK 2.595,- EJ-medlem af DILF

Tilmelding

Benyt tilmeldingsformularen på dilf.dk/tilmelding.

Faktura og bekræftelse fremsendes efter modtagelse af tilmelding.

Afbestillingsbetingelser

Ved afmelding senest 30 dage inden arrangementets afholdelse, kan deltagerafgiften tilbagebetales – fratrukket 10% i administrationsgebyr. Ved afmelding senest 14 dage inden arrangementets afholdelse skal 50% af deltagerafgiften betales. Ved afmelding senere end 14 dage inden arrangementets afholdes, betales hele deltagerafgiften. Såfremt du er forhindret i at deltage, er du naturligvis velkommen til at sende en kollega i stedet. DILF skal så vidt muligt underrettes herom. Fakturaen korrigeres i henhold til den nye deltagers medlemsstatus.

DILF forbeholder sig ret til at foretage ændringer i programmet. DILF forbeholder sig ligeledes ret til at afvise direkte konkurrenter til talere, virksomhedsbesøg og sponsorer på arrangementet.

Partnere


                                                [Banner]

Udstillere

Øvrige


                                                [Banner]
                                            
                                                [Banner]
                                            
                                                [Banner]
                                            
                                                [Banner]