Planning


Verden bliver mere og mere uforudsigelig og omskiftelig det viste COVID-19 os i den grad - og det gør Sales & Operations Planning endnu mere relevant. Både i relation til hvorledes man skal håndtere usikkerheden og de tilhørende risici - og hvorledes man skal udnytte de nye muligheder, som opstår.

Bliv klædt på til fremtidens Sales & Operations Planning, når eksperter fra udvalgte virksomheder deler ud af deres viden, erfaringer og resultater fra deres arbejde med S&OE og SI&OP, DDMRP samt Integrated Business Planning som platform for tværgående samarbejde og beslutningsprocesser. Hør hvordan COVID-19 og post-COVID-19 har påvirket deres arbejde med Sales & Operations Planning,og hvordan virksomhederne klarer den.

Vi får desuden indsigt i betydningen af topledelsesengagement i S&OP-processen, den fremtidige SI&OP-manager’s R&R, og hvad en organisationskultur med psykologisk tryghed betyder – også på bundlinjen.

Gennem cases fra virksomhederne: Danish Crown, Danfoss, Novozymes og GN Hearing, får du indsigt i og inspiration til dit videre arbejde med Sales & Operations Planning. Efter hver præsentation er der afsat tid til debat og Q&A sammen med eksperterne.

Er du i tvivl, om du skal deltage fysisk eller online?

Vi har sat storskærm op, så fysiske deltagere kan se dig, og du kan se dem - og talerne naturligvis. Det er selvfølgelig også muligt at stille spørgsmål.

Vælger du at deltage fysisk, er der selvfølgelig sørget for trygge rammer. Vi designer konferencen efter de givne anbefalinger i samarbejde med hotellet, så vi kan have en hyggelig og sikker dag sammen.

Uanset hvordan du deltager, glæder vi os til at byde dig velkommen.

Her kan du finde brochuren om konferencen Planning - What´s next? og møde talerne.

Tilmeld dig her

Program

09.00 Registrering og morgenmad

09.30 Åbning af "Planning 2020 - What´s next?"

v/ Senior Partner, Implement Consulting Group

10.00 DDMRP – Integrationen mellem S&OP og S&OE for GN Hearing

GN har siden 2007 arbejdet med processer, der ligner det nuværende DDMRP. DDMRP integrerer det taktiske og operationelle og har siden 2007 gjort underværker mht. høj leveringsevne og lavere lagerbinding for GN Hearing.

DDMRP har skabt prioritering, integrering og automatisering af ordreprocessen fra salgsselskaberne igennem distributionscentre og til produktionsgulvet.

Samtidig blev ordrestørrelser reduceret, og der blev arbejdet med lead times igennem hele kæden, så man derigennem sammenkoblede den globale forsyningskæde.

  • DDMRP i GN Hearing – detaljerne i processen
  • Integrationen mellem det taktiske og operationelle
  • Fremtiden for DDMRP i GN

v/ Head of Global Supply Chain, GN Hearing A/S

10.40 Debat & Q&A

11.00 SI&OP – Next stop, Integrated business Planning (IBP)

Verden er blevet mere volatil. Danfoss skal kunne tilpasse sig hurtigt. En supply chain i verdensklasse kræver stærke digitale platforme og et modent Sales, Inventory and Operations Planning system (SI&OP). I 2019 blev der lukket ned for hundredvis af excel ark. Én fælles data platform og én fælles proces på tværs af lande, divisioner og segmenter blev implementeret. Rejsen mod IBP begyndte.

  • SI&OP journey
  • Digital - ONE ERP and SI&OP tool Ana Plan (AP)
  • Step towards IBP
  • SI&OP manager R&R, competence development
  • Digital dashboards
  • IBP, decision matrix

Next step in Danfoss´ SI&OP journey - Going Great

v/ Director, DC Global Logistic Development and Process Support , Danfoss A/S

11.40 Debat & Q&A

12.00 Frokost

13.00 S&OE er nøglen til succes for Danish Crown

Planlægning af ordreflow i en kompleks proces som Danish Crowns, stiller store krav til agilitet i både systemer og beslutningsprocesser. Med en proces, der vender ”omvendt” idet vi skiller vores produkter ad, naturlig variation af vores råvarekvalitet (grisens vægt og kødprocent) samt varer, der skal afdisponeres fersk på dagen, er det vigtigt at være understøttet af systemer, der til enhver tid kan give overblik og beslutningsgrundlag.

Med Sales & Operations Execution gennemfører Danish Crown ugentlig prisoptimering, håndtering af sæsoner og kampagner samt daglig allokering af ordre til fabrikker, mix mellem rammeordrer og dag til dag ordrer med afsætning i store dele af verden.

Det kræver sit af både arbejdsprocesser og it-systemer og har været en krævende udviklingsrejse, der også i høj grad har berørt vores samarbejde og kultur.

v/  Vice President, Pork Supply Chain, Danish Crown & Project Manager, Danish Crown - DELTAGER VIRTUELT

13.40 Debat & Q&A

14.00 Kaffepause og networking

14.30 Integrated Business Planning som platform for tværgående samarbejde og beslutningsprocesser

Hvordan vi hos Novozymes:

  • Arbejder tværfagligt på tværs af salg og Supply Chain mod et fælles forecast på omsætning og profit
  • Træffer beslutninger på et sagligt grundlag
  • Har etableret et fælles planlægningssystem for omsætning, volumen, omkostninger og produktion

v/  Senior Manager, Global S&OP Lead. Novozymes

15.10 Debat & Q&A

15.30 - 16.00 Afslutning på konferencen

v/ Senior Partner. Implement Consulting Group

Tid og sted

10. september 2020 fra kl. 09.00

Radisson Collection Royal Hotel
Hammerichsgade 1
1611 København V
Tel.: +45 3342 6100

Priser

DKK 2.975,- Medlem af DILF
DKK 2.475,- Per ekstra deltager fra samme firma (medlem af DILF)
DKK 4.975,- Ej-medlem af DILF
DKK 4.475,- Per ekstra deltager fra samme firma (ej-medlem af DILF)

ONLINE-deltagelse:
DKK 1.975,- Medlem af DILF
DKK 1.475,- Per ekstra deltager fra samme firma (medlem af DILF)
DKK 3.975,- Ej-medlem af DILF
DKK 3.475,- Per ekstra deltager fra samme firma (ej-medlem af DILF)

Tilmelding

Benyt tilmeldingsformularen på dilf.dk/tilmelding.

Faktura og bekræftelse fremsendes efter modtagelse af tilmelding.

ONLINE TILMELDING:
Benyt tilmeldingsformularen på dilf.dk/tilmelding og skriv ONLINE i bemærkningsfeltet.
Vi sender dig et personligt link til livestreamingen .

Afbestillingsbetingelser

Ved afmelding senest 30 dage inden arrangementets afholdelse, kan deltagerafgiften tilbagebetales – fratrukket 10% i administrationsgebyr. Ved afmelding senest 14 dage inden arrangementets afholdelse skal 50% af deltagerafgiften betales. Ved afmelding senere end 14 dage inden arrangementets afholdes, betales hele deltagerafgiften. Såfremt du er forhindret i at deltage, er du naturligvis velkommen til at sende en kollega i stedet. DILF skal så vidt muligt underrettes herom. Fakturaen korrigeres i henhold til den nye deltagers medlemsstatus.

DILF forbeholder sig ret til at foretage ændringer i programmet. DILF forbeholder sig ligeledes ret til at afvise direkte konkurrenter til talere, virksomhedsbesøg og sponsorer på arrangementet.


                                                [Banner]
                                            
                                                [Banner]
                                            
                                                [Banner]
                                            
                                                [Banner]