Planning



Tilmeld dig her

Se dagens program og talere

Verden bliver mere og mere uforudsigelig og omskiftelig - og det gør Sales & Operations Planning endnu mere relevant. Både i relation til hvorledes man skal håndtere usikkerheden og de tilhørende risici - og hvorledes man skal udnytte de nye muligheder, som opstår. Hvordan omgår man denne usikkerhed, og hvordan udnytter man de muligheder, der opstår?

Bliv klædt på til fremtidens Sales & Operations Planning, når eksperter fra udvalgte virksomheder deler ud af deres viden, erfaringer og resultater fra deres arbejde med S&OE og SI&OP samt Integrated Business Planning som platform for tværgående samarbejde og beslutningsprocesser.

Vi får desuden indsigt i betydningen af topledelsesengagement i S&OP-processen, den fremtidige SI&OP-manager’s R&R, og hvad en organisationskultur med psykologisk tryghed betyder – også på bundlinjen.

Gennem cases fra virksomhederne, får du indsigt i og inspiration til dit videre arbejde med Sales & Operations Planning. Efter hver præsentation er der afsat tid til workshop, hvor du med hjælp fra eksperterne forholder dig til muligheder og udfordringer i relation til din egen virksomhed.

Program

09.00 Registrering og morgenmadsbuffet

09.30 Åbning af "Planning 2020 - What´s next?"

v/ dirigent Thomas Holm, Senior Partner, Implement Consulting Group

10.00 indlæg følger snarest

v/ 

10.40 Workshop

11.00 SI&OP – Next stop, Integrated business Planning (IBP)

Verden er blevet mere volatil. Danfoss skal kunne tilpasse sig hurtigt. En supply chain i verdensklasse kræver stærke digitale platforme og et modent Sales, Inventory and Operations Planning system (SI&OP). I 2019 blev der lukket ned for hundredvis af excel ark. Én fælles data platform og én fælles proces på tværs af lande, divisioner og segmenter blev implementeret. Rejsen mod IBP begyndte.

  • SI&OP journey
  • Digital - ONE ERP and SI&OP tool Ana Plan (AP)
  • Step towards IBP
  • SI&OP manager R&R, competence development
  • Digital dashboards
  • IBP, decision matrix

Next step in Danfoss´ SI&OP journey - Going Great

Miniportræt Janni Jepsen

v/ Janni Jepsen, Director, DC Global Logistic Development and Process Support , Danfoss A/S

11.40 Workshop

12.00 Frokost

13.00 S&OE er nøglen til succes for Danish Crown

Planlægning af ordreflow i en kompleks proces som Danish Crowns, stiller store krav til agilitet i både systemer og beslutningsprocesser. Med en proces, der vender ”omvendt” idet vi skiller vores produkter ad, naturlig variation af vores råvarekvalitet (grisens vægt og kødprocent) samt varer, der skal afdisponeres fersk på dagen, er det vigtigt at være understøttet af systemer, der til enhver tid kan give overblik og beslutningsgrundlag.

Med Sales & Operations Execution gennemfører Danish Crown ugentlig prisoptimering, håndtering af sæsoner og kampagner samt daglig allokering af ordre til fabrikker, mix mellem rammeordrer og dag til dag ordrer med afsætning i store dele af verden.

Det kræver sit af både arbejdsprocesser og it-systemer og har været en krævende udviklingsrejse, der også i høj grad har berørt vores samarbejde og kultur.

Miniportræt Kurt Tornbjerg Pedersen
Miniportræt Lene Juel Jensen

v/ Kurt Tornbjerg Pedersen, Vice President, Pork Supply Chain, Danish Crown & Lene Juel Jensen, Project Manager, Danish Crown

13.40 Workshop

14.00 Kaffepause og networking

14.30 Integrated Business Planning som platform for tværgående samarbejde og beslutningsprocesser

Hvordan vi hos Novozymes:

  • Arbejder tværfagligt på tværs af salg og Supply Chain mod et fælles forecast på omsætning og profit
  • Træffer beslutninger på et sagligt grundlag
  • Har etableret et fælles planlægningssystem for omsætning, volumen, omkostninger og produktion

MIniportræt Martin McKinnon Edwards

v/ Martin McKinnon Edwards, Senior Manager, Global S&OP Lead. Novozymes

15.10 Workshop

15.30 - 16.00 Afslutning på konferencen

v/ Dirigent Thomas Holm Senior Partner. Implement Consulting Group

Tid og sted

10. september 2020 fra kl. 09.00

Radisson Collection Royal Hotel
Hammerichsgade 1
1611 København V
Tel.: +45 3342 6100

Priser

DKK 2.975,- Medlem af DILF
DKK 2.475,- Per ekstra deltager fra samme firma (medlem af DILF)
DKK 4.975,- Ej-medlem af DILF
DKK 4.475,- Per ekstra deltager fra samme firma (ej-medlem af DILF)

Tilmelding

Benyt tilmeldingsformularen på dilf.dk/tilmelding.

Faktura og bekræftelse fremsendes efter modtagelse af tilmelding.

Afbestillingsbetingelser

Ved afmelding senest 30 dage inden arrangementets afholdelse, kan deltagerafgiften tilbagebetales – fratrukket 10% i administrationsgebyr. Ved afmelding senest 14 dage inden arrangementets afholdelse skal 50% af deltagerafgiften betales. Ved afmelding senere end 14 dage inden arrangementets afholdes, betales hele deltagerafgiften. Såfremt du er forhindret i at deltage, er du naturligvis velkommen til at sende en kollega i stedet. DILF skal så vidt muligt underrettes herom. Fakturaen korrigeres i henhold til den nye deltagers medlemsstatus.

DILF forbeholder sig ret til at foretage ændringer i programmet. DILF forbeholder sig ligeledes ret til at afvise direkte konkurrenter til talere, virksomhedsbesøg og sponsorer på arrangementet.


                                                [Banner]
                                            
                                                [Banner]
                                            
                                                [Banner]
                                            
                                                [Banner]
                                            
                                                [Banner]
                                            
                                                [Banner]