Forside > Arrangementer > Konferencer og workshops > 2020 > Brexit - temadag

Brexit - are you ready?


Mailbrochure

Sådan forholder du dig til Brexit

Uanset udfaldet af forhandlingerne mellem Storbritannien og EU, vil du på temadagen få dugfrisk viden og erfaringer fra eksperter, der er dybt inde i materien af Brexit.

Brexit får derfor stor betydning for din virksomhed, hvis du handler med Storbritannien eller har værdikæder, hvor britiske virksomheder indgår.

Michael Svane, Branchedirektør i Dansk Industri, giver sit bud på, hvordan vi som brancher håndterer denne udfordring.

Lantmännen Unibake, der bl.a. er kendt for brandet Schulstad, har siden 2018 arbejdet med ’worst-case’-scenarier. Du får indblik i, hvilke konsekvenser det har haft for virksomheden, og hvilke erfaringer de allerede har gjort sig efter d. 1. januar.

Der er mange forhold, der skal tages højde for, når moms og told skal håndteres. Derfor vil du til temadagen få et godt kendskab til de vigtigste ændringer.

Efter hver præsentation er der afsat tid til Q&A session.

Tilmeld dig også LinkedIn-netværksgruppen ”Brexit - Are You Ready?”. Et netværk, der deler viden og erfaringer i takt udviklingen af Brexit-forhandlingerne.

Program

09.00 Åbning af Brexit temadag

Miniportræt Claus Boldt

v/ dirigent Claus Boldt, Head of Indirect Tax, PWC

09.15 Moms

Brexit medfører ændringer i, hvordan moms skal håndteres ved handel med Storbritannien. Dette gælder både i forhold til, hvordan køb og salg skal angives på momsangivelsen, hvilke oplysninger der skal stå på fakturaen, og hvordan momsopsætningen i ERP-systemet skal være. Derudover kan det være nødvendigt at undersøge, om en given handel vil udløse en registreringspligt for moms i Storbritannien. Du får indsigt i nogle af de væsentligste ændringer, herunder:

  • Moms ved handel med varer, herunder kædesalg og trekantshandler
  • Moms ved handel med ydelser
  • Momsrefusion
  • Hvordan håndteres Nordirland, som fortsat er med i det indre marked?

Miniportræt Lasse Glyngø Jensen

v/ Lasse Glyngø Jensen, Director, PwC Danmark

09.45 Q&A session

10.00 Unibake har arbejdet med 'worst-case' - scenarier siden 2018

Lantmännen Unibake har forberedt sig på briternes farvel siden 2018. Virksomheden nedsatte en arbejdsgruppe, der skulle se på de værst tænkelige scenarier, der kan opstå, når man ikke længere har fri adgang til det britiske marked. Usikkerheden har allerede haft konsekvenser for virksomheden, der har faste aftaler om levering af brød til sine britiske kunder. Men der er også nye muligheder.

Miniportræt Frank L. Breitenstein

v/ Frank Lindegaard Breitenstein, Group Supply Chain Director, Lantmännen Unibake

10.30 Q&A session

10.45 Kaffepause

11.00 Toldhåndtering: Eksport & Import

Toldstyrelsen forventer, at Brexit vil betyde en stigning af tredjelandsfortoldninger på 15 procent.

Få svar på, hvordan man som virksomhed skal håndtere de nye toldprocedurer.

Vi fortæller det grundlæggende om toldangivelser, dokumentation, bevillinger, varekoder m.m. ved import og eksport og kort om transport af varer omfattet af EMCS.

Miniportræt Hanne Lynge Hass

v/ Hanne Lynge Hass, Director Customs and International Trade , BDO Danmark

11.30 Q&A session

11.45 Produktpræsentation v/DILF partner

12.00 Q&A session

12.15 Brexit - Et europæisk spøgelse eller nye europæiske muligheder?

Selvom EU og UK ved udgangen af 2020 indgår et ambitiøst partnerskab, vil det uundgåeligt skabe hindringer for samhandelen med varer og tjenesteydelser og for mobiliteten og udvekslingerne over grænserne. Dette vil ske fra UK til EU og fra EU til UK. Offentlige myndigheder, erhvervslivet, borgere og aktører på begge sider vil blive ramt og skal derfor forberede sig.

Hvordan håndterer vi som brancher den udfordring?

Miniportræt Michael Svane

v/ Michael Svane, Branchedirektør, DI & CEO, DI Transport

12.45 Q&A session

13.00– 13.15 Afrunding af Brexit temadagen

v/ dirigent Claus Boldt, Head of Indirect Tax, PWC

Tid og sted

Online konference

Priser

ONLINE-deltagelse:
DKK 995,- Medlem af DILF
DKK 795,- Per ekstra deltager fra samme firma (medlem af DILF)
DKK 1.995,- Ej-medlem af DILF
DKK 1.795,- Per ekstra deltager fra samme firma (ej-medlem af DILF)

Tilmelding

Benyt tilmeldingsformularen på dilf.dk/tilmelding.

Faktura og bekræftelse fremsendes efter modtagelse af tilmelding.

ONLINE TILMELDING:
Benyt tilmeldingsformularen på dilf.dk/tilmelding og skriv ONLINE i bemærkningsfeltet.
Vi sender dig et personligt link til livestreamingen.

Afbestillingsbetingelser

Ved afmelding senest 30 dage inden arrangementets afholdelse, kan deltagerafgiften tilbagebetales – fratrukket 10% i administrationsgebyr. Ved afmelding senest 14 dage inden arrangementets afholdelse skal 50% af deltagerafgiften betales. Ved afmelding senere end 14 dage inden arrangementets afholdes, betales hele deltagerafgiften. Såfremt du er forhindret i at deltage, er du naturligvis velkommen til at sende en kollega i stedet. DILF skal så vidt muligt underrettes herom. Fakturaen korrigeres i henhold til den nye deltagers medlemsstatus.

DILF forbeholder sig ret til at foretage ændringer i programmet. DILF forbeholder sig ligeledes ret til at afvise direkte konkurrenter til talere, virksomhedsbesøg og sponsorer på arrangementet.

Partnere

Øvrige


                                                [Banner]
                                            
                                                [Banner]
                                            
                                                [Banner]
                                            
                                                [Banner]