Lager 2019

Program

7. marts 2019 , Comwell Middelfart

Til DILFs årlige Lagerkonference, vil vi igen i 2019, kunne byde på aktuelle og spændende indlæg fra virksomheder, der arbejder målrettet med at optimere og fremtidssikre deres lagre.

Programmet tager med et bredt perspektiv fat i nye tendenser, udvikling, optimering og udfordringer inden for området lager og logistik - og med fokus på vidensdeling mellem virksomheder og deltagere. Præsentationerne på dagen, bygger på konkrete virksomheds-cases, som kan belyse forskellige løsninger, erfaringer og overvejelser som man har gjort sig indenfor lageroptimering.

Som altid vil indlæggene lægge stor vægt på erfaringsudveksling, så deltagerne kan få inspiration til at arbejde videre hjemme i egen virksomhed.

Som afslutning på konferencen har deltagerne mulighed for at deltage i et lagerbesøg .

Kom og få målrettet inspiration og netværk, med kollegaer inden for samme arbejdsområder.

Målgruppe: Konferencen henvender sig til lager- og logistikansvarlige samt øvrige nøglepersoner, der til daglig beskæftiger sig med lager og logistik.

PROGRAM

09.00 Registrering og morgenmadsbuffet

09.30 Velkomst ved dagens dirigent

Cheflkonsulent Anker Nørlund Christensen, Erhvervsakademi Aarhus

09.45 Supply Chain - Back to Basics

Markedschef i Optimera fortæller om en turnaround-case med massive ændringer, hvor logistik, forandringsledelse, distribution og KPI´er i fokus.

Under 2018 blev Optimera en mere selvstændig virksomhed under Saint-Gobain Distribution Danmark. Logistik, kategori og indkøbsfunktioner blev udskilt, og seks nye distributionscentre etableredes i rekordfart, med et opdateret sortiment og et mere lokalt fokus på forsyningskæden end tidligere. Denne case handler om de basale fokusområder vedrørende supply chain og forretningsstrategi, og hvad der skal til for at lave store ændringer på kort tid og få organisationen med sig – samtidig som bundlinjen forbedres.

v/ Patrick Jonsson-Sundbøll, Markedschef, Optimera A/S

10.45 Kaffepause, networking og mulighed for at besøge udstillere

11.10 Skab konkurrencemæssige fordele med robotter

Proshop omsætter for over en milliard danske kroner årligt, har 150.000 forskellige varer på hylderne, beskæftiger 140 medarbejdere og er i 7 forskellige lande. CEO fra Proshop vil fortælle om den situation deres virksomhed var i, før de valgte at investere massivt i et nyt robotlager – i øvrigt det største af sin art i Danmark.

Markedet er hårdt presset, og der tjenes få kroner på at sælge en mobil eller computer – og med en eventuel ankomst af Amazon til Danmark, er der brug for at ruste sig for fremtiden Hør om den vej Proshop har valgt at gå. Hvilke fordele har det skabt? Og er Proshop nu klare til fremtiden…

v/ Ivan Jæger Christiansen, CEO, Proshop

12.10 Frokost

13.10 FlSmidth A/S

v/ Global Category Manager Andreas Teschl, FlSmidth A/S

14.10 Kaffepause, networking og mulighed for at besøge udstillere

14.30 talere annonceres snarest

v/ 

15.15 Afslutning og afrunding på konference, afgang lagerbesøg

16.15 Lagerbesøg hos Proshop i Højbjerg

Rundvisning på robotlageret i Højbjerg, som er et af de største i Danmark. Lagret blev indviet i juni 2018 og er fuldautomatisk, og består af et avanceret skinnesystem samt 40 robotter, som håndterer 44.000 kasser med varer. Investeringen er den største i selskabets 25-årige historie, og har tredoblet selskabets lagerplads. Og Proshop har nu sikret sin logistik til yderligere vækst efter flere år med 20 procents vækst om året i gennemsnit. Med de 40 robotter sker 80 procent af Proshops varehåndtering nu automatisk. Den nye lagerrobot har sikret at når varen er bestilt på nettet, er den pakket og klar til afsendelse kun 5 minutter efter. 

v/ Ivan Jæger Christiansen, CEO, Proshop

Tid og sted

Torsdag d. 7. marts 2019 fra kl. 09.30 - 15.30

Comwell Middelfart
Karensmindevej 3
5500 Middelfart

Priser

DKK 2.975,- Medlem af DILF
DKK 2.475,- Per ekstra deltager fra samme firma (medlem af DILF)
DKK 4.975,- Ej-medlem af DILF DILF
DKK 4.475,- Per ekstra deltager fra samme firma (ej-medlem af DILF)

Tilmelding

Benyt tilmeldingsformularen på dilf.dk/tilmelding.

Faktura og bekræftelse fremsendes efter modtagelse af tilmelding.

Afbestillingsbetingelser

Ved afmelding senest 30 dage inden arrangementets afholdelse, kan deltagerafgiften tilbagebetales – fratrukket 10% i administrationsgebyr. Ved afmelding senest 14 dage inden arrangementets afholdelse skal 50% af deltagerafgiften betales. Ved afmelding senere end 14 dage inden arrangementets afholdes, betales hele deltagerafgiften. Såfremt du er forhindret i at deltage, er du naturligvis velkommen til at sende en kollega i stedet. DILF skal så vidt muligt underrettes herom. Fakturaen korrigeres i henhold til den nye deltagers medlemsstatus.

DILF forbeholder sig ret til at foretage ændringer i programmet. DILF forbeholder sig ligeledes ret til at afvise direkte konkurrenter til talere, virksomhedsbesøg og sponsorer på arrangementet.

Sponsorer

Udstillere

Øvrige


                                                [Banner]
                                            
                                                [Banner]
                                            
                                                [Banner]
                                            
                                                [Banner]