SRM-temadag

Temadag d. 31. maj i København

Tilmeld dig her

Forøg værdiskabelsen og besparelserne via Supplier Relationship Management!

Mange virksomheder, især i udlandet, er godt i gang med at sætte fokus på øget værdiskabelse i de eksterne leverandørrelationer – man vil mere, og videre, end blot sænke omkostningerne. Udfordringerne er i den forbindelse mange; Er vi attraktive som kunder for leverandørerne? Har de tillid til os? Og vi til dem? Og hvordan måler vi på de her ting?

Temadagen vil byde på unik indsigt i centrale områder inden for SRM, så som tillid, attraktivitet, værdiskabelse, måling af innovationsbidrag fra leverandører mm. Temaer som er helt essentielle at kunne forstå og ikke mindst gøre konkrete, hvis vi skal gøre os forhåbninger om at øge værdiskabelsen i de kritiske leverandørrelationer vi tager del i.

Temadagen henvender sig til indkøbs- og leverandør ansvarlige og alle som beskæftiger sig med indkøb og leverandørrelationer.

Program

08.30 Registrering og morgenmadsbuffet

09.00 Velkomst ved dagens dirigent

09.10 Når det vi siger, og det vi gør, hænger sammen. Nuanceret konsistens!

Tilgangen til leverandørsamarbejde skal differentieres, afhængig af hvad det er vi ønsker at få ud af relationen. Men det er ikke nok at lave planen. Vi skal også ”leve den”. Hele vejen rundt. Ellers undermineres potentialet for værdiskabelse.

Men vi kan og skal selvfølgelig ikke alt med alle. Der skal være et potentiale, der berettiger de ressourcer vi knytter til en given relation. De skal være attraktive! Men det er bare ikke tilstrækkeligt at de ser godt ud, vi bliver også nødt til at kaste et blik i spejlet og realistisk forstå hvor lækre (eller det modsatte) vi ser ud for den anden part, og ikke mindst hvorfor. Dette er der udpræget mange købende virksomheder, der har udfordringer med.

Hvis den gensidige attraktivitet er der, er der er potentiale for værdiskabelse. Det er bare ikke det samme som at dette potentiale også bliver forløst. Her er tillid afgørende. Fremadrettet relationsbærende tillid. Det er ved tilliden i relationen det hele begynder, eller slutter.

  • Attraktivitet – gensidigt potentiale: Når vi vil hinanden, i begge ender af relationen
  • Tillid – hvor det hele starter eller slutter, men hvad er tillid egentlig?
  • Værdiskabelse – når resultatet er større end summen af de enkelte dele
  • Eksempler på relations ledelse fra såvel dansk industri som international industri

v/ Lars B. Mikkelsen, Ph.D., Lektor Århus Universitet & Program Director SRM DILF

10.10 Kaffepause og networking

10.30 SRM i en strategisk og praktisk kontekst

Førende virksomheder har indset, at hvis de skal øge besparelserne og ikke mindst få adgang til kritisk kapabilitet hos de mest attraktive leverandører, skal de øge fokus på post-contracting aktiviteterne.

Men hvad gør disse virksomheder for at få adgang til eks. innovation fra de bedste leverandører og hvorledes griber de det an?

  • Seks trends i indkøb lige nu
  • Forskellen på Supplier Management (SM) og Supplier Relationship Management (SRM)
  • Eksempler fra internationale virksomheder
  • Måling af værdi eksemplificeret ved innovation
  • Hvad er de kritiske kompetencer Indkøb skal besidde for at lykkes med SRM

v/ Søren Vammen, Direktør, DILF/Kairos Commodities

11.30 Kaffepause og networking

11.45 SRM i en dynamisk verden

Ørsted er global verdensleder i offshore vindmølleindustrien som udvikler sig med høj hastighed både med hensyn til volumen men ikke mindst præstationskravene til havmølleparkerne. På én og samme tid skal Ørsted levere havmølleparker i nye egne af verden og dels er der markante krav til at opføre havmølleparkerne mere effektivt i et marked, hvor prisen på elektricitet fra havmølleparker er faldet ca. 60 % i løbet af 5 år. Ørsted Wind Power har erkendt, at man er nødt til at agere mere differentieret i leverandørmarkedet end man hidtil har gjort. En rejse inden for Supplier Relationship Management er derfor påbegyndt.

  • Hvorfor SRM hos Ørsted?
  • Strategiske og taktiske udfordringer
  • Initiativer og erfaringer
  • Next step

v/ Anders Hylleberg, Director, Head of Transmission, Construction, OPEX & Services Procurement & Maria L. Kjær, Director, Head of Structures Procurement, Ørsted Wind Power A/S

12.45 Sandwiches og networking

Tid og sted

Torsdag den 31. maj 2018

B!NGS
Vesterbrogade 149
1620 København V

Priser

DKK 995,- for medlemmer af DILF
DKK 1.995,- for ej-medlemmer

Tilmelding

Benyt tilmeldingsformularen på dilf.dk/tilmelding.

Faktura og bekræftelse fremsendes efter modtagelse af tilmelding.

Afbestillingsbetingelser

Ved afmelding senest 30 dage inden arrangementets afholdelse, kan deltagerafgiften tilbagebetales – fratrukket 10% i administrationsgebyr. Ved afmelding senest 14 dage inden arrangementets afholdelse skal 50% af deltagerafgiften betales. Ved afmelding senere end 14 dage inden arrangementets afholdes, betales hele deltagerafgiften. Såfremt du er forhindret i at deltage, er du naturligvis velkommen til at sende en kollega i stedet. DILF skal så vidt muligt underrettes herom. Fakturaen korrigeres i henhold til den nye deltagers medlemsstatus.

DILF forbeholder sig ret til at foretage ændringer i programmet. DILF forbeholder sig ligeledes ret til at afvise direkte konkurrenter til talere, virksomhedsbesøg og sponsorer på arrangementet.

Sponsorer

Udstillere

Øvrige


                                                [Banner]
                                            
                                                [Banner]
                                            
                                                [Banner]