Forside > Arrangementer > Konferencer og workshops > 2016 > Supply Chain Strategy

Supply Chain

Se mailbrochure her

På konferencen Supply Chain 2016 får du som deltager en unik mulighed for at høre inspirerende præsentationer og deltage i et professionelt debatforum vedrørende udviklingen inden for Supply Chain Management.

I løbet af dagen vil vi berøre mange af de aktuelle emner, som virksomheder i Danmark i øjeblikket fokuserer på inden for Supply Chain, herunder complexity reduction, innovation, network design, integration og people & talent.

  • Få et unikt indblik i, hvordan danske virksomheder inden for både produktion, retail og distribution opruster for fremtidens arbejde med Supply Chain
  • Oplev benchmarking og opbyg netværk med fagfæller
  • Få inspiration og opdater dig med de seneste trends og tendenser

Du kan se frem til en dag, som vil give dig inspiration til at udvikle og styrke din virksomheds Supply Chain-projekter.

Læs det foreløbige program nedenfor, og tilmeld dig allerede nu en indholdsrig og inspirerende konference.

Tilmeld dig her

Program

08.30 Registrering og morgenmadsbuffet

09.00 Velkomst ved dagens dirigent

v/ Director, EY

09.10 Forecast som det vigtigste våben i et marked med stigende kompleksitet

2015 var året hvor Royal Unibrew valgte at gå ind i craft beer, med +8 nye øl. Med et nyt segment, et støt stigende sortiment i allerede eksisterende segmenter, og med samme produktionskapacitet, har Royal Unibrew valgt at fokusere på at ramme forecastet rigtig første gang.

Nogle af de parametre Royal Unibrew har arbejdet med er:

  • Segmentering af kunder og markeder
  • Hvilket niveau giver bedst mening af forecaste på
  • Analyseret forecast-fordelingen ved kampagner
  • Validering af historisk data

v/ , Head of Planning &, Central Produktions- og Forecastingplanlægger, Royal Unibrew A/S

10.10 Kaffepause og networking

10.30 ”Vedligeholdelse og Production Planning Synchronization”

Baggrunden for Grundfos´ projekt var at optimere en eksisterende omkostningstung produktion i en af deres afdelinger. For at undgå en fremtidig knap kapacitet var projektet at skabe forudsætningerne for en mere stabil og mindre omkostningstung produktion med en væsentlig større maskinudnyttelse.

v/ , Planning Manager, Supply Chain Planning RF, DCN &, Logistics Engineer, Supply Chain Planning, Grundfos A/S

11.30 Kaffepause og networking

11.50 ”Drivkræfter og barrierer for Supply Chain Design” 

Delphistudiet er baseret på et ekspertpanel med 39 ledende produktionsvirksomheder, universiteter og konsulentvirksomheder i Danmark og udland. Data fra studiet identificerer leveringssikkerhed og svag forecasting som nogle af drivkræfterne og barriererne. Men resultatet viser samtidig også en stor meningsforskel blandt eksperterne i panelet vedrørende rangordning samt betydningen af de forskellige drivkræfter og barrierer.

v/ , Industrial PhD Student, Department of Entrepreneurship and Relationship Management , Syddansk Universitet

12.20 Debatsession

Indlægget ”Drivkræfter og barrierer for Supply Chain Design” afsluttes med en kort debat og workshop for at synliggøre deltagernes syn på, hvilke drivkræfter og barrierer for Supply Chain Design der eksisterer i deres virksomheder.

v/ , Industrial PhD Student, Department of Entrepreneurship and Relationship Management, Syddansk Universitet

12.50 Frokost

13.50 Paradigmeskifte i Siemens Wind Power Offshore - Pilotprojekt med specialbyggede skibe til at håndtere fremtidens Offshore vindmølletransporter

Siemens Wind Power Offshore har gennem det sidste år arbejdet intenst på et skelsættende projekt, som vil forandre offshore vindmølle søtransport til en fleksibel og sikker Ro-Ro transport, til trods for de enorme vægte og størrelser af komponenterne. De 2 specialbyggede skibe, og den tilhørende tætte leverandørrelation, som blev resultatet af projektet, går i drift her til efteråret.

Få indblik i hvordan Siemens Wind Power projektorganisation nåede nye højder igennem tæt tværorganisatorisk samarbejde, og det opnåede resultat fra en design og løsningsbaseret process i åben dialog med leverandører.

v/ , Offshore Sea Transport Specialist og , Offshore Procurement Commodity Manager For Cranes and Transport , Siemens Wind Power A/S

14.50 Kaffepause og networking

15.10 New normal – Supply Chain i en e-handelsverden

Coop besluttede i 2013 at prioritere E-handel og udarbejdede derfor en ny e-handelsstrategi, der blev startskuddet for Coop.dk. Den vækst og succes Coop.dk Shopping har oplevet siden, har stillet store krav til det eksisterende supply chain setup, og har skabt et behov for løbende at kunne tilpasse sig kundernes forventninger og krav til online handel. Sammen med deres logistikpartnere og leverandører udvikler COOP løbende deres supply chain. Som en del af Coop-koncernen har Coop.dk Shopping adgang til mere end 1.200 butikker landet over, hvilket udnyttes i forhold til mulighederne inden for omni-channel og at ramme bredere i forhold til kundesegmenter og geografi.

Hør om de udfordringer der har været ved at gå fra en traditionel supply chain tilgang til en virtuel verden, hvor agilitet og fleksibilitet er afgørende for konkurrenceevne.

v/ , Senior Project Manager Coop.dk Shopping  , COOP Danmark

16.10 Spørgsmål, debat og afrunding

16.30 Slut på konference

Tid og sted

Torsdag d. 22. september 2016 fra 09.00 - 16.30

First Hotel Copenhagen
Molestien 11
DK-2450 København SV
Tel. 7012 7373

Priser

Kr. 3.975,- for medlemmer af DILF
Kr. 3.475,- pr. ekstra deltager fra samme firma (medlem af DILF)
Kr. 5.475,- for ikke-medlemmer af DILF
Kr. 4.975,- pr. ekstra deltager fra samme firma (ikke-medlem af DILF)

Tilmelding

Benyt tilmeldingsformularen på dilf.dk/tilmelding.

Faktura og bekræftelse fremsendes efter modtagelse af tilmelding.

Afbestillingsbetingelser

Ved afmelding senest 30 dage inden arrangementets afholdelse, kan deltagerafgiften tilbagebetales – fratrukket 10% i administrationsgebyr. Ved afmelding senest 14 dage inden arrangementets afholdelse skal 50% af deltagerafgiften betales. Ved afmelding senere end 14 dage inden arrangementets afholdes, betales hele deltagerafgiften. Såfremt du er forhindret i at deltage, er du naturligvis velkommen til at sende en kollega i stedet. DILF skal så vidt muligt underrettes herom. Fakturaen korrigeres i henhold til den nye deltagers medlemsstatus.

DILF forbeholder sig ret til at foretage ændringer i programmet. DILF forbeholder sig ligeledes ret til at afvise direkte konkurrenter til talere, virksomhedsbesøg og sponsorer på arrangementet.

Partnere

Udstillere

Øvrige


                                                [Banner]
                                            
                                                [Banner]
                                            
                                                [Banner]