Forside > Arrangementer > Konferencer og workshops > 2014 > Tendenser i indkøb

Tendenser i indkøb

Konference: Tendenser i indkøb – business as usual?

den 17. marts 2015 i København
Tilmeld dig her

Der er sket meget inden for indkøb i de sidste 10 år. Fokus har primært været på at få kontrol over spend, pris- og costreduktioner via category management og strategisk sourcing.

Spørgsmålet er så; var det det? Eller er der et liv efter category management, og hvis ja – hvad indeholder det?

På dagen stiller vi skarpt på nogle af de vigtigste tendenser i indkøb, eks. SRM, knowledge management, indkøbets organisering og rolle, sourcing af innovation og meget mere. Ligeledes leverer vi et knivskarpt billede af, hvor danske virksomheder befinder sig, i såvel en dansk som en global kontekst – følger vi med udviklingen eller?

Mød op og få et klart indtryk af om din virksomhed er med fremme, eller om I rent faktisk er ved at blive sejlet agterud – og måske endda uden at I selv har opdaget det!

Program

08.30 Registrering og morgenmad

09.00 Velkomst og introduktion ved dagens dirigent

v/ Direktør, DILF

09.10 Indkøb og sourcing – i går, i dag og i morgen

Hvad er status på indkøb og sourcing i danske virksomheder anno 2015? Med afsæt i et Sourcing Excellence projekt, støttet af Industriens Fond, vil Morten M. Møller fortælle om det billede, der tegner sig for status inden for indkøb og sourcing i danske virksomheder samt hvordan konturerne tegner sig for fremtiden.
Det er ikke et kønt billede, kan det allerede røbes, og fremtiden ser måske markant anderledes ud, end vi forestiller os…
Er det et paradigmeskift vi er vidne til, og står vi på tærsklen til en markant ny verdensorden inden for indkøb og sourcing?

  • Hvor kommer vi fra?
  • Hvor er vi i dag?
  • Hvor er vi på vej hen?

v/ Associate Professor, Aalborg Universitet

09.50 Spørgsmål og debat

10.10 Kaffepause

10.25 Four faces of procurement transformation

Since 2007 Findus has been on a procurement journey with constantly changing business environment, which has forced the procurement organization to re-organise and re-focus more than once in order to be totally aligned with the business and the strategic intend of the company. At the end of the day change is not going to happen if the initiatives doesn’t impact the supply base. Frank Thorsen will share the journey with focus on the supplier oriented initiatives and their impact.

  • Changes in strategic intends
  • Different organizational set-ups for different strategic intends
  • Initiatives and capability building
  • Supplier oriented initiatives and impact

v/ Group Purchasing Director, Findus Nordic

11.05 Spørgsmål og debat

11.25 Kaffepause

11.40 Hvordan kan indkøb være et skridt foran salg?

Hvad sker der på strategisk, taktisk og operationelt niveau i salgsfunktionen. Hvad er vigtigst, og hvordan kan indkøb bruge dette? Indkøb mødes af sælgeren og salgsprocessen. Hvilke metoder bruger sælgeren i de forskellige faser, og hvordan kan indkøb udnytte det?
Mads Fischer Rasmussen vil skitsere, hvad der forgår i salgsfunktionen og komme med input til, hvordan indkøb kan være et skridt foran.

  • Salgsfunktionen i dag og i morgen
  • Salgsproces og metoder set fra indkøb
  • Hvordan kan indkøb være et skridt foran salg

v/ Administrerende Direktør, XZECUTO

12.20 Spørgsmål og debat

12.40 Frokost

13.40 Positioning of Sourcing – with an offset from the world of marketing

Over the last 4 years, sourcing in Novozymes has increasingly managed to position itself as a relevant business partner for the line of business. With inspiration from the world of marketing, Novozymes has built a customer centric sourcing organization, where the premise has been that happy customers mean repeated business and repeated business leads to customer loyalty, which ultimately leads to strong results.

  • Do you know your customers?
  • Are you everything to everyone?
  • Do you have interesting products and services on the shelf?
  • Staying relevant

v/ Vice President, Novozymes A/S

14.20 Spørgsmål og debat

14.40 Kaffepause

15.00 Indkøb anno 2015 – hvor er vi, og hvad er next practice?

I de senere år har de fleste virksomheder haft fokus på implementering af Category management herunder, strategisk sourcing. Den primære drivkraft har været omkostningsreduktioner. Hvor står virksomhederne med dette arbejde i dag, og hvad er next practice inden for indkøb?

  • Status indkøb 2015 – hvor langt er vi indkøbsmæssigt i DK i forhold til udenlandske virksomheder?
  • Tendenser i indkøb frem mod 2020
  • Indkøb som knowledge management

v/ Direktør, DILF

15.40 Spørgsmål, debat og afrunding

Tid og sted

Tirsdag den 17. marts 2015
Registrering fr kl. 8.30

First Hotel Copenhagen
Molestien 11
2450 København SV
Tlf.: +45 36 15 51 34

Priser

Kr. 3.500,- for medlemmer af DILF
Kr. 5.000,- for ikke-medlemmer af DILF

Tilmelding

Benyt tilmeldingsformularen på dilf.dk/tilmelding.

Faktura og bekræftelse fremsendes efter modtagelse af tilmelding.

Afbestillingsbetingelser

Ved afmelding senest 30 dage inden arrangementets afholdelse, kan deltagerafgiften tilbagebetales – fratrukket 10% i administrationsgebyr. Ved afmelding senest 14 dage inden arrangementets afholdelse skal 50% af deltagerafgiften betales. Ved afmelding senere end 14 dage inden arrangementets afholdes, betales hele deltagerafgiften. Såfremt du er forhindret i at deltage, er du naturligvis velkommen til at sende en kollega i stedet. DILF skal så vidt muligt underrettes herom. Fakturaen korrigeres i henhold til den nye deltagers medlemsstatus.

DILF forbeholder sig ret til at foretage ændringer i programmet. DILF forbeholder sig ligeledes ret til at afvise direkte konkurrenter til talere, virksomhedsbesøg og sponsorer på arrangementet.

Udstillere

Øvrige


                                                [Banner]
                                            
                                                [Banner]
                                            
                                                [Banner]